• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۲۴ آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 10199
  • 24 آبان 1399 - 18:58
اخبار پلیس فارس – ۲۴ آبان ۱۳۹۹

شما می توانید اخبار روز فرماندهی انتظامی استان فارس را در این خبر مشاهده کنید.

۱۱۶ کیلو تریاک در”داراب” کشف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۱۶ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پژو ۲۰۶ در شهرستان “داراب” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی بخش “جنت” داراب حین گشت‌زنی در محورهای فرعی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

سردار “حبیبی” عنوان داشت: راننده قاچاقچی بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده، با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه قاچاقچی حرفه‌ای با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از آن سواری، ۱۱۶ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش فارس

تفاهم نامه همکاری بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان درراستای افزایش تعامل و همکاری های دو جانبه منعقد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، نشست آموزشی و توجیهی هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس ( ۲۲ الی ۲۸ آبان ماه) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، روسای ادارات مناطق، روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان فارس و جمعی از مسئولان نیروی انتظامی از جمله سرهنگ “کاووس محمدی” معاون اجتماعی، سرهنگ “احمد ایزدی” معاون تربیت و آموزش و سرهنگ “عبدالله خسروانی” رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان فارس به صورت ویدئو کنفرانسی و در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این نشست، سرهنگ محمدی معاون اجتماعی پلیس فارس طی سخنانی گفت: تعامل و همبستگی آموزش و پرورش با پلیس موجب مدیریت آسیب های حوزه اجتماعی شده و از ایجاد بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه جلوگیری می کند.

وی افزود: آموزش و پرورش کانون اصلی شناخت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و اگر تعامل و همکاری میان پلیس و آموزش و پرورش در زمینه آموزشی و آگاهسازی دانش آموزان و خانواده ها وجود نداشته باشد، جامعه دانش آموزی دچار مشکل می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گسترش برنامه های آموزش همگانی در حوزه آموزش به خانواده، معلمان و دانش آموزان را از اولویت های کار پلیس عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به سیستم آموزشی جدید پس از شیوع ویروس کرونا، این موضوع در فضای مجازی انجام می پذیرد.

سرهنگ محمدی گفت: معلمان در فضایی آموزشی، دانش آموزان را تربیت و پرورش می دهند و پلیس نیز در جامعه به عنوان معلمان نظم و امنیت در جامعه، خدمت رسانی می کند و این دو نهاد می توانند همواره تهدیدات و آسیب های اجتماعی را به فرصت تبدیل کنند.

وی افزود: پلیس در راستای پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر همواره با دادن آگاهی به خانواده ها و بیان عواقب اعتیاد به مواد مخدر گامی موثر در این زمینه برداشته است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه آموزش همگانی و نظارت خانواده ها از مهمترین گامهای اساسی و اولیه در امر پیشگیری از اعتیاد فرزندان است، افزود: در راستای مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آن بر همگان لازم است نیروی انتظامی را در مقابله با این آسیب اجتماعی یاری کنند.

سرهنگ محمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در خصوص مبارزه با اعتیاد، گفت: با توجه به اهداف و رسالت های مشترک آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در راستای تحقق سند تحول بنیادین در تربیت انسان هایی با ایمان،متعهد،مسئولیت پذیر کار آمد و اثر بخش بر اساس نظام معیار اسلامی و به منظور هم افزایی ظرفیت های مشترک در تمامی سطوح . در مفاد این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت ها و منابع دو طرف مورد تاکید است.

وی ترویج توسعه نظم و انضباط اجتماعی ، تقویت امنیت و ارتقای سطح سلامت اجتماعی دانش آموزان و خانواده های آنان ، هم افزایی برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ، تلاش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید و رفتارهای پر خطر، ارتقاء کیفیت سطح مداخلات و کاهش آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر در دانش آموزان را از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

در ادامه، دکتر “فرهاد اسماعیلی” مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: آسیب های اجتماعی موجود در جامعه از جمله اعتیاد مربوط به همه اعضای جامعه است و تک تک افراد و سازمان ها نسبت به آن ها مسئولیت دارند.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه بر لزوم انجام بیش از پیش اقدامات فرهنگی و هنری در این راستا تأکید کرد و افزود: تعامل و همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

در پایان این نشست، اعضای حاضر نسبت به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس اقدام و در این خصوص تبادل نظر صورت پذیرفت.شایان ذکر است، با همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان فارس، نمایشگاهی پیرامون هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس در محل اداره کل آموزش و پرورش برپا شده است.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف طی ۲ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در تشریح این خبر، گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ “جوکار” تصریح کرد: ماموران انتظامی ضمن بازدید از ۸۵ واحد صنفی، ۱۵ واحد متخلف را به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب و برای ۲۴ واحد صنفی هم اخطاریه صادر کردند.

رئیس پلیس شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۵ راس گوسفند قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۳۵ راس گوسفند قاچاق خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۳۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است، عنوان داشت: کارشنان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۹۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر شد، تصریح کرد: راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تقدیرخانواده فرد ربوده شده دارابی از پلیس

در پی رهایی یکی از شهروندان از چنگال آدم‌ربایان و دستگیری مجرمان توسط پلیس داراب، خانواده این فرد با نصب بنر در سطح شهر از نیروی انتظامی تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، خانواده فرد ربوده شده دارابی به هویت معلوم که در ۲ هفته گذشته ربوده و توسط پلیس از چنگال گروگانگیران رها شده بود با حضور در فرمانده انتظامی شهرستان داراب و نصب بنر در سطح شهر، ضمن قدردانی و تشکر از اقدام به موقع مأموران وجود پلیس را در جامعه حیاتی دانستند.

دستگیری سارق وکشف احشام سرقتی در”اقلید”

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی، ۱۵ راس گوسفند سرقتی کشف و یک نفر سارق دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت احشام در یکی از محلات اقلید، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن را دستگیر کنند.

سرهنگ “صارمی” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۱۵ راس احشام مسروقه کشف شد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید، خاطر نشان کرد: ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف سیگار قاچاق در “لامرد”

فرمانده انتظامی “لامرد” از توقیف یک دستگاه پژو پارس و کشف ۳۷۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان “لامرد” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه پژو پارس حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۳۷۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “زارع‌پور” بیان کرد: برای مقابله با پدیده قاچاق، شهروندان و مسئولان باید با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای قاچاقچیان و سودجویان ناامن کنند.

یک کشته و ۴ مصدوم حاصل برخورد پژو پارس با تیر چراغ برق

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” گفت: بر اثر برخورد سواری پژو پارس با تیر چراغ برق، یک نفر فوت و ۴ نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور روستایی “صادق‌آباد” شهرستان جهرم، بلافاصله ماموران پلیس راهور به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک دستگاه پژو پارس با ۵ سرنشین با تیر چراغ برق برخورد کرده و بر اثر آن یکی از سرنشینان فوت و ۴ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” به رانندگان توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10199

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.