• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1

دوچرخه و موتورهای برقی اشتراکی به شیراز می‌آیند

  • کد خبر : 96926
  • 20 خرداد 1403 - 20:08
دوچرخه و موتورهای برقی اشتراکی به شیراز می‌آیند
در صحن علنی شورای شهر شیراز،  مواردی در خصوص استفاده از دوچرخه و موتورهای برقی اشتراکی در سطح این کلان‌شهر به تصویب رسید.

در این جلسه که بعدازظهر امروز، ۲۰ خردادماه برگزار شد، نامه فرمانداری شهرستان شیراز مبنی بر رفع ابهام از مصوبات کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و  در نهایت با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورای شهر شیراز موارد زیر به تصویب رسید:

به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود در راستای اعمال مشوق‌های لازم جهت استفاده عموم شهروندان از حمل و نقل پاک، نسبت به استفاده از دوچرخه و موتور برقی در سطح محدوده شهر اقدام کند.

شهرداری شیراز با توجه به نرخ ارائه خدمات دوچرخه و موتور برقی حسب نظریه کارشناسی رسمی دادگستری با اخذ مبلغ ۱۵ هزار ریال (۱۵۰۰ تومان) به ازای هر دقیقه استفاده از دوچرخه برقی و مبلغ ۲۵ هزار ریال (۲۵۰۰ تومان) جهت هر دقیقه استفاده از موتور برقی در سال ۱۴۰۳ اقدام کند. مبلغ ۱۰ هزار ریال (۱۰۰۰ تومان) از کرایه مذکور به عنوان کمک هزینه سفر شهروندان و همچنین مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) به عنوان کمک هزینه ثبت‌نام اولیه سفر شهروندان از سوی شهرداری با هدف استقبال شهروندان از حمل و نقل پاک پرداخت می‌شود.

شهرداری می‌تواند به منظور استقبال سرمایه‌گذاران در ابتدای پروژه، حداکثر تا هزینه یک میلیون سفر (میانگین ۱۵ دقیقه) را به صورت پیش خرید با دریافت ضمانت‌نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت کند.

میزان کرایه سفر و کمک هزینه شهرداری جهت کرایه سفر سالیانه، منطبق با نظریه کارشناسی و به میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.

ضوابط مرتبط با استاندارد دوچرخه و موتورهای برقی و همچنین بیمه بهره‌برداران و الزام به داشتن گواهینامه بهره‌برداران باید در متن قرارداد پیش‌بینی شود.

امکان دسترسی به اطلاعات سفر بهره‌برداران دوچرخه و موتور برقی در طول مدت قرارداد، باید به‌صورت شفاف برای شهرداری برقرار باشد.

کلیه اسناد مالی و معاملاتی و بسته‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با این مصوبه باید بر اساس آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری‌ها تنظیم شود.

شهرداری شیراز مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، متن قرارداد و شرایط اختصاصی پیمان مربوطه را به اطلاع کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورا برساند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96926

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.