• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

رصد و پایش روند اجرای طرح‌های عمرانی کلان شهر شیراز

  • کد خبر : 96510
  • 14 خرداد 1403 - 15:56
رصد و پایش روند اجرای طرح‌های عمرانی کلان شهر شیراز
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز از رصد و پایش روند اجرای طرح‌های عمرانی کلان شهر شیراز خبر داد و گفت: با توجه به نقش ویژه این طرح‌ها در توسعه و آبادانی شهر شیراز به طور جدی روند اجرای آن‌ها توسط این معاونت دنبال می‌شود.

سید ابوذر حسینی امروز، ۱۴ خردادماه در حاشیه بازدید از برخی طرح‌های عمرانی در دست اجرای شهرستان شیراز تصریح کرد: یکی از طرح‌های در دست اجرا آبرسانی حدود ۱۸ کیلومتری برای محدوده شرقی کلان‌شهر شیراز و صنایع شهرک بزرگ صنعتی است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌های در دست عملیات طرح احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهید سلیمانی است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آتی به بهره‌برداری برسد و با وارد مدار شدن آن تامین آب شرب مسکن‌های ملی نشاط و سلطان آباد و روستاهای سلطان آباد، کیان آباد، شاپور جان، محمود آباد و برخی دیگر از مناطق با جمعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر امکان‌پذیر می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم این طرح پس از سالها بر اساس برنامه زمان‌بندی و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، منابع مالی طرح مذکور در ابتدا از محل وام بانک جهانی باید تامین می‌شد اما پس از تحریم‌های ظالمانه دول غربی از محل منابع داخلی دولت جمهوری اسلامی ایران تامین و پرداخت شده است که بهره‌برداری از آن می‌تواند موجب تصفیه فاضلاب حدود ۵۸۰ هزار نفر از مردم کلان‌شهر شیراز به میزان ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و استفاده از پساب در صنعت را موجب شود.

حسینی اظهار کرد: طرح دیگری که جدیدا آغاز شده است، عملیات ساخت ایستگاه پمپاژ و خط انتقال تحت فشار فاضلاب مسکن ملی نشاط است که هدف از اجرای آن انتقال فاضلاب ۱۷۰۰ واحد مسکن ملی هست که تلاش می‌کنیم تا نیمه سال به اتمام برسد.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های شهری تسهیلات و خدماتی هستند که برای بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شهر، بنیادی به شمار رفته و جزو تکمیل‌کننده زندگی جامعه شهری هستند از این‌رو برخورداری از تسهیلات و تجهیزات مناسب زیرساختی و خدماتی را می‌توان از پیش‌شرط‌های تحقق رشد و توسعه شهری دانست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96510

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.