• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
8
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد

راه اندازی پژوهشکده اقوام و دست‌بافته‌های سنتی ایران در فرهنگسرای بهمن‌بیگی

  • کد خبر : 9551
  • 24 شهریور 1399 - 6:00
راه اندازی پژوهشکده اقوام و دست‌بافته‌های سنتی ایران در فرهنگسرای بهمن‌بیگی
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: با راه‌اندازی پژوهشکده اقوام و دست‌بافته‌های سنتی ایران در فرهنگسرای بهمن‌بیگی این فرهنگ سرا به عنوان اولین مرکز بزرگ فرهنگی-هنری با رویکرد آموزشی و پژوهش معرفی خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری در بازدید از فرهنگسرای بهمن بیگی، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتابخانه فرهنگسرای بهمن‌بیگی می‌تواند یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز محسوب شود.
وی افزود: چهار هزار و ۷۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد، کتابخانه شخصی زنده یاد استاد چینی به فرهنگسرای بهمن بیگی اهدا شده است و با مجموعه مجلات وزین ادبی، فرهنگی و هنری همچنین مجموعه کتاب‌های تاریخی که در اینجا استقرار یافته، این کتابخانه یکی از مراکز اصلی مراجعه‌های ادبی و تاریخی خواهد بود. میز‌های مطالعه این کتابخانه طبق استاندارد‌هایی است که در کتابخانه ملی تهران وجود دارد.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: با راه‌اندازی پژوهشکده اقوام با نام «بخارای من ایل من» که شامل پژوهش در ادبیات فولکلور است، همچنین پژوهشگاه دست‌بافته‌های سنتی ایران، فرهنگسرای بهمن‌بیگی به عنوان اولین مرکز بزرگ فرهنگی-هنری که رویکرد آموزشی و پژوهش دارد، معرفی خواهد شد.
جعفری با اشاره به ضرورت نگاه تخصصی به فرهنگسرا‌های شیراز اظهار داشت: رویکردمان در فرهنگسرای بهمن بیگی آموزشی علمی-ادبی، در فرهنگسرای حکمت، هنری و در فرهنگسرای شهروند، آموزش شهروندی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9551

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.