• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
8
یادداشت؛

نعمت های فراموش شده

  • کد خبر : 8807
  • 16 آبان 1399 - 6:19
نعمت های فراموش شده
خوب که نگاه می کنی، می بینی که خداوند چه نعمت های فراوانی برای ما آدمیان روی کره زمین قرار داده است که گاهی حتی لحظه ای هم به ذهنمان خطور نمی کند، چه برسد که شکر گذار آن ها هم باشیم !

روزهای اول شیوع ویروس کرونا در کشور و زمانی که تنها آزمایش ۲ نفر مثبت شده بود، شاید هیچ کس تصورش را نمی کرد که به این شکل ادامه پیدا کند و در حال حاضر روزانه هزاران مبتلا و صدها کشته بر جای بگذارد.

ویروس کرونا که همه آن را همراه با واژه “منحوس” یاد می کنند، شاید در برخی از موارد خیلی هم منحوس نباشد و گاها” اتفاقات خوبی را هم رقم زده باشد.

در حال حاضر بسیاری از مراسم های عروسی و حتی عزا که به صورت مجلل و با هزینه های فراوان و سر به فلک کشیده ای برگزار می شد انجام نمی شود، یا بهداشت عمومی در بسیاری از محل ها با دقت و ظرافت بیشتری رعایت می شود، در این ایام کمک های انسان دوستانه نیز افزایش چشمگیری داشته است و … .

اینها تنها گوشه هایی از نتایج ویروس کرونا است که گاه از آن ها غافل می شویم، هر چند که در هر صورت این ویروس مشکلات فراوانی را برای جامعه به وجود آورده است و همه امیدواریم که هر چه زودتر از بین برود، اما این موضوع تلنگری است برای همه ما که گاه با خود بیندیشیم “چه نعمت های بزرگی داشتیم و قدرش را ندانستیم”.

زیارت عتبات عالیات و حرم های مطهر، پابوسی امامزادگان جلیل القدر، دیدار زود به زود پدرو مادر، اقوام و خویشاوندان، بوسیدن چهره ماه فرزندان، از همه مهمتر “نفس کشیدن” که این روزها از پشت این ماسک ها به راحتی همیشه صورت نمی گیرد، نعمت هایی بودند که در هیاهوی روزگار آن ها را فراموش کرده بودیم.

آری، خوب که نگاه می کنی، می بینی که خداوند چه نعمت های فراوانی برای ما آدمیان روی کره زمین قرار داده است که گاهی حتی لحظه ای هم به ذهنمان خطور نمی کند، چه برسد که شکر گذار آن ها هم باشیم !

حتی در همین شرایط حساس و در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، باز هم هستند تعدادی از مردم که با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی باعث به خطر افتادن جان خود و دیگران می شوند و لحظه ای به عاقبت کار خود نمی اندیشند چه برسد که شکر گزار نعمت های الهی باشند!

باز هم مثل سایر حوادث و اتفاقات جامعه، نیروی انتظامی با قدرت وارد این میدان سهمگین می شود و آستین های همت را بالا می زند.

دلاورمردان ناجا و مدافعان امنیت کشور، همراه و همگام با مدافعان سلامت کشور، جان خود را به خطر می اندازند و وارد این عرصه می شوند.

کارکنان ناجا با خلوص نیت و بدون هیچگونه چشم داشتی، ساعت ها در ورودی شهرها مستقر می شوند و از ورود مسافر به شهرها جلوگیری می کنند، تا بدین صورت شاید بتوانند از مبتلا شدن چندین نفر به این ویروس جلوگیری کنند.

اگر چه در این مسیر تعدادی از همکاران خدوم ناجا به این ویروس منحوس مبتلا شدند، ولی استوار و پر قدرت همچون همیشه در این مسیر گام بر می دارند، آری؛ “مجاهدان فی سبیل الله” و “سربازان ولایت” همواره در ابتدای صف خدمت رسانی به مردم جامعه قرار دارند .

در پایان اینکه؛ “امنیت” و “سلامت” دو نعمت مجهول خداوند هستند که تا آن ها را از دست ندهیم، قدرشان را نمی دانیم، حالا که سلامت جامعه به خطر افتاده است، همه به نعمت سلامت و اهمیت آن پی برده اند، امیدوارم که برای قدر دانستن نعمت امنیت و شکر گزاری برای آن، منتظر وقوع ناامنی در جامعه نباشیم، قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و همه آحاد جامعه در راستای حفظ و ارتقاء آن کوشا باشیم.

نویسنده : سروان مسلم احمدی- خبرنگار پایگاه خبری پلیس فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8807

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.