• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

8
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

کدو های تنبل قیروکارزین به روسیه می روند

  • کد خبر : 8538
  • 20 مهر 1399 - 7:20
کدو های تنبل قیروکارزین به روسیه می روند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با انجام کشت قرار دادی کدوی تنبل (Pumpkin) در این شهرستان، محصول تولیدی به کشور روسیه و عراق صادر خواهد شد.

به گزارش فارس نویس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، مهدی همتی تصریح کرد: بیش از ده هکتار از اراضی منطقه دشت لار این شهرستان به کشت کدو تنبل اختصاص دارد که پیش بینی می شود بالغ بر ۷۰۰ تن از این محصول تولید و به مقاصد مورد نظر ارسال شود.
به گفته وی؛ کشورهای امارات، افغانستان ، قزاقستان، کویت، عمان، مالزی و قطر از دیگر عمده کشور های خریدار انواع کدوی تولیدی در ایران هستند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت کدوی تنبل به صورت بذری انجام و با سیستم نواری آبیاری می شود، افزود: بر اساس بازدید مسئول پهنه و گزارش های واصله این مزارع از اواسط آبان ماه آتی آماده برداشت خواهند بود.
همتی با بیان اینکه اجرای طرح های خلاقانه و اقتصادی در تمامی پهنه های کشاورزی این شهرستان در دستور کار است، اظهار کرد: کشت قرار دادی و دارای بازار هدف از پیش تعیین شده در جلوگیری از هر گونه ضرر کشاورز بسیار موثر و راه گشای کشاورزی است.
مدیر جهاد مشاورزی شهرستان قیروکارزین؛ یکی از راه های کسب موفقیت در صادرات محصولات کشاورزی و تولیدی را شناسایی بازار هدف و نیاز های آن دانست.
او کمیت، کیفیت و تنوع محصول را از معیارهای توسعه کشاورزی عنوان و ابراز کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ محصول زراعی در شهرستان قیروکارزین کشت می شود که شناسایی ارقام متنوع و متناسب با وضعیت آب و هوایی منطقه بسیار مهم خواهد بود.
قیروکارزین با تولید سالیانه بیش از ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8538

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.