• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
3
در سفر معاون وزیر صمت به شهرستان نی ریز صورت گرفت:

افتتاح دو طرح صنعتی در شهرک سنگ و ده‌فاضل

  • کد خبر : 66037
  • 26 خرداد 1402 - 9:11
افتتاح دو طرح صنعتی در شهرک سنگ و ده‌فاضل
در سفر معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شهرستان نی ریز دو طرح صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی سنگ و ده فاضل نی ریز با سرمایه گذاری ۱۸۰میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش سحاب‌پرس و به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی ریز، در این مراسم که مهندس یوسفی فرماندارنی ریز ، دکتر طهماسبی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، هاشمی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، اعضای شورای تامین شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان نی ریزنیزحضور داشتند، مجتمع سنگبری و فراوری سنگ با سرمایه گذاری ۱۲۰میلیارد تومان و اشتغال ۴۰نفر در شهرک صنعتی سنگ شهید سلیمانی نی ریز و طرح توسعه فرآورده‌های گوشتی در ناحیه صنعتی ده فاضل با سرمایه‌گذاری ۶۰میلیارد تومان و اشتغال ۴۰نفر به بهره برداری رسید.

در جلسه بررسی مشکلات شهرک های صنعتی نی ریز مهندس یوسفی فرماندار نی ریزبابیان اینکه : بیست درصد کارهای ما مصوبات است و ۸۰ درصد اجرائیات است گفت: ما در حوزه اجرا و در بخش صنعت بدلیل برنامه ریزی های نامناسب دچار مشکل هستیم

وی همچنین درخصوص سهم پرداختی سرمایه گذاران در بخش صنعت نیز افزود: باید تجدید نظر شود به نوعی که به این قشر فشار اقتصادی وارد نگردد .
رسولیان، نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در زمینه معادن و ذخایر ارزشمند سنگ تزئینی و نما، واحدهای متعدد سنگبری و فراوری سنگ، تولید و فرآوری سنگ مرغوب و باکیفیت، از برنامه این سازمان برای ایجاد خوشه سنگ نی ریز خبر داد و گفت: این خوشه با هدف شناسایی بخش‌های مختلف زنجیره ارزش در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به تکمیل ظرفیت شهرک صنعتی سنگ نی ریز و ده فاضل از انجام مراحل توسعه ۲۵هکتاری شهرک سنگ و نیز توسعه ناحیه ده فاضل خبر داد و گفت: با توجه به تقاضای سرمایه گذاری در این شهرک‌های صنعتی این موضوع در دستورکار قرار دارد و با انجام مراحل تملک زمین،به سرعت عملیات اجرایی پروژه های زیرساختی آغاز می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیگیری مشکل تامین برق پایدار شهرک های صنعتی نی ریز تصریح کرد: این موضوع در سطح ملی با وزارت نیرو و شرکت توانیر پیگیری و رفع خواهد شد.
رسولیان اظهار امیدواری کرد: امسال از محل افزون بر ۵هزارمیلیارد تومان اعتبارات بند (م) تبصره ۱۵قانون بودجه ۱۴۰۲، ۹۵پست برق در شهرک‌های صنعتی کشور به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.
وی، در ادامه با بیان اینکه این سازمان ۸۵عنوان خدمت به صنعتگران و سرمایه گذاران ارائه می دهد، تقویت و حمایت از صنایع کوچک و متوسط را یکی از مهمترین محورهای خدمات این سازمان اعلام کرد و افزود: در بخش حمایت از واحدهای صنعتی برای توسعه صادرات محصولات و نیز برند سازی نیز حمایت می‌کنیم و در این زمینه برای حضور واحدهای فعال در صنعت سنگ نی ریز در نمایشگاه های خارجی و نیز در قالب اعزام هیات های تجاری به سایر کشورها، بخش زیادی از هزینه‌ها را در قالب یارانه پرداخت می کنیم.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر پیگیری به منظور تسریع در صدور اسناد مالکیتی واحدهای شهرک سنگ تاکید کرد و ادامه داد: تا زمان صدور اسناد دفترچه‌های قرارداد صنعتگران با شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در حکم اسناد ترهینی قرار دارد و بر اساس ابلاغ قوه قضاییه و شورای عالی بانک‌ها، بانک‌های عامل موظف به پذیرش این دفترچه‌ها بعنوان ترهین و وثیقه هستند.
رسولیان همچنین بر توسعه ظرفیت‌ها به منظور استقرار واحدهای صنعتی در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید بویژه در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: برای ایجاد نواحی جدید صنعتی در مناطق قطرویه و مشکان نیز گروه استعدادیابی و مکان یابی به شهرستان اعزام خواهد شد.
هاشمی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز به عنوان یکی از مهمترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه، بیان کرد: استقرار و فعالیت۱۴۹ واحد تولیدی و خدماتی و کارگاهی مرتبط با سنگ بری و فرآوری سنگ با اشتغالزایی یک هزار و ۷۰۰ نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه آن در زمینه صنایع جانبی مرتبط با سنگ است .
هاشمی با بیان تقویت خوشه‌های صنعتی تقویت کننده و محرک صنایع کوچک و متوسط در عرصه تولید و بازار خواهد بود و اثرات اقتصادی مطلوبی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: مراحل امکان سنجی و مطالعاتی خوشه سنگ به اتمام رسیده و مراحل اجرایی آن در دستور کار قرارمی گیرد.
وی، با اشاره به ایجاد سه شهرک و ناحیه صنعتی “سنگ”، “ده فاضل” و “غدیرگه” در نی‌ریز ادامه داد: هم اینک با ۲۴۱ سرمایه گذار در این شهرک‌ها قرارداد منعقد شده که از این تعداد ۱۷۶ واحد با اشتغال ۲۲۰۰نفر فعال است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66037

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.