• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
5
رئیس پلیس فتا استان؛

آغاز سومین پویش “کودکان سایبری”

  • کد خبر : 55086
  • 20 دی 1401 - 19:43
آغاز سومین پویش “کودکان سایبری”
رئیس پلیس فتا استان از اجرای سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری از امروز آغاز شده است و تا ۲۹ دی‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان ادامه دارد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی سه‌شنبه ۲۰ دی ضمن بیان اینکه پویش کودکان سایبری، سراسری است، بیان کرد: افزایش نفوذ اینترنت در سطح جامعه موجب شده استفاده کودکان از فضای مجازی به دلایل مختلف از جمله سرگرمی و بازی، دیدن پویانمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی و آموزش مجازی کلاس‌های رسمی و غیررسمی افزایش پیدا کند.

سلیمانی به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره و خاطرنشان کرد: باید نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فرزندپروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش توجه به این چالش‌ها است.

سلیمانی گفت: کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، خسارات مادی و معنوی بعضا جبران ناپذیری می‌تواند برای کودکان به همراه داشته باشد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به شرایط موجود و لزوم ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص کاربران، ایمنی کودکان در فضای مجازی، طرح حاضر با رویکرد استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های عمومی در قالب پویش مردمی کودکان سایبری در سراسر کشور آغاز شده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: هموطنان می‌توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری به خصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه و  با همراهی این پلیس در این پویش، حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55086

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.