مصطفی کیانی رحیمی سهشنبه ۲۹ آذر در جمع خبرنگاران گفت: اتوبوسهای شهری یکی از ارزان ترین و کاربردی ترین وسایل حمل و نقل همگانی است؛ هرچند برخی شهروندان نسبت به فرسودگی یا ناکافی بودن این ناوگان معترض هستند که قطعا مدیریت شهری به دنبال رفع این نقیصه بوده است.
کیانی با بیان اینکه قریب به ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در شیراز وجود دارد، فرسودگی ۵۰ درصدی این ناوگان را تائید و خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر به علل مختلف نوسازی لازم و مورد نیاز انجام نشده است.
این عضو شورای شهر شیراز افزود: امسال تعداد ۱۴۷ دستگاه اتوبوس به شهرداری شیراز اختصاص داده شد که از این تعداد ۲۴ دستگاه به ناوگان حمل و نقل مسافر واگذار شده و مابقی تا پایان سال افزوده میشود.
او ضمن تایید حمایت شهرداری از ناوگان حمل و نقل همگانی مسافر شهری خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در راستای حمایت و رضایتمندی شهروندان، از عواید و دریافت عوارض حدود ۸۰ درصد از هزینههای سفر مسافران را بطور مستقیم پرداخت میکند.
کیانی اظهار کرد: به علت نبود آیین نامه و دستورالعملهای قانونی تاکنون خرید و فروش و واگذاری اتوبوس ها طی فرایندی خارج از ضوابط و بصورت عرفی توسط افراد انجام میشد و مشکلات عدیده ای در این خصوص ایجاد کرده بود که با کارشناسی و تنظیم آیین نامه تخصصی و تصویب آن در شورا از این پس هرگونه نقل و انتقال بر اساس ضوابط مربوطه و با نظارت مستقیم سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر انجام میشود
او همچنین با تایید فرسودگی ۶۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی شیراز، ایجاد تسهیلات و همچنین فراهم نمودن تمهیدات لازم برای نوسازی و تبدیل به احسن تاکسیها تا پایان شورای ششم را از اولویت های این شورا برشمرد.
کیانی رحیمی گفت: در راستای رضایتمندی و حمایت از رانندگان شریف و زحمتکش تاکسی و ارتقاء سطح کیفی خدمات حمل و نقل مسافر لایحه ای در شورا به تصویب رسیده که به شهرداری شیراز اجازه پرداخت ۱۴درصد از سود تسهیلات نوسازی تاکسیها داده شده است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر شیراز گفت: امروزه در دنیا از تکنولوژی و ابزار هوشمند برای نظارت و کنترل سیستم حمل و نقل همگانی استفاده میشود و قطعا هوشمندسازی سیستم کمک شایان توجهی به بهینه کردن بهره وری، برنامه ریزی ساختاری و ساماندهی خدمات، ایجاد سامانههای نظارتی، پرداخت الکترونیک و ارتقاء سطح کیفی خدمات میکند.
انتهای پیام