8
مدیر شعب بانک قرض الحسنه «مهر» ایران استان فارس:

بانک قرض الحسنه «مهر» ایران، در راستای توجه شعار سال به هزار شرکت دانش بنیان وام ارائه می کند

  • کد خبر : 53613
  • 20 آذر 1401 - 19:56
بانک قرض الحسنه «مهر» ایران، در راستای توجه شعار سال به هزار شرکت دانش بنیان وام ارائه می کند
شمس الدینی گفت: بانک قرض الحسنه «مهر» ایران، در راستای توجه شعار سال به هزار شرکت به ازای هر شرکت دانش بنیان تا سقف پنج میلیارد ریال وام ارائه شده اما هنوز سهم فارس مشخص نشده است.

به گزارش سحاب پرس، بهزاد شمس الدینی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پانزدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه «مهر» ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور شاهد هستیم، گفت: فرهنگ قرض الحسنه یکی از سنت های نیکویی است که ریشه در شرع مقدس اسلام دارد و خداوند متعال در سوره های مبارکه «بقره»، «مائده» و «حدید» به این موضوع اشاره فرموده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه «مهر» ایران استان فارس اظهار کرد: وجود انگیزه ­های ارزشمندی همچون ایثار، پاداش اخروی، کسب اخلاق پسندیده و همچنین تعاون و همیاری برای این سنت حسنه است که بر اهمیت ترویج فرهنگ غنی قرض الحسنه می افزاید.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه «مهر» ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد، این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است، اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچ گونه فعالیت تجاری با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهدافی نظیر توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه را دنبال می کند.

شمس الدینی با یادآوری این مطلب که جذب بیش از ۱۳ میلیون مشتری و پرداخت وام های قرض الحسنه به بیش از ۱۳ میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول ۱۵ سال فعالیت بوده است، اضافه کرد:

مدیر شعب بانک قرض الحسنه «مهر» ایران استان فارس با اشاره به اینکه در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک قرض الحسنه مهر ایران برنامه های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی در این حوزه انجام داده است از جمله، سامانه پرداخت وام آنلاین در بستر همراه بانک و اینترنت بانک، افتتاح حساب آنلاین بر بستر همراه بانک و اینترنت بانک، راه اندازی پیشخوان مجازی، راه اندازی سامانه توثیق سهام، راه اندازی سفته و برات الکترونیک، احراز هویت آنلاین «سجام»، کارت هدیه مجازی، سامانه معدل حساب آنلاین و طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک بوده است.

وی افزود: با این اقدامات همه عملیات بانکی در این بانک به صورت غیرحضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است و این موارد نقش مؤثری در حفاظت از محیط زیست، حذف رفت و آمدهای غیر ضروری و تسریع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد.

شمس الدینی با اشاره به توانمندسازی مددجویان، هم گفت: در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد، در این بین اقشار محروم و دهک های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند، بانک قرض الحسنه «مهر» ایران به عنوان بانک تخصصی قرض الحسنه، با اشراف به این مسئله، به طور ویژه تامین مالی نیازمندان را از طریق وام های قرض الحسنه مد نظر قرار داده است.

مدیر شعب بانک «مهر» ایران استان فارس اظهار کرد: در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان های مردم نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده، به طوری که ضمن اعطای کمک های بلاعوض و وام قرض الحسنه به سیل زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، وام قرض الحسنه ای را نیز برای مددجویان ارائه کرده که ۵۵۹ هزار فقره وام به ارزش ۶۵ هزار میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد، ۱۳۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال از طریق بنیاد «برکت» به منظور ایجاد فرصت های شغلی در مناطق کمتر برخوردار ۱۶ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی افزون بر این، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال زایی و کارآفرینی بانک قرض الحسنه «مهر» ایران هم گفت: این بانک سعی کرده وام های قرض الحسنه ای که به منظور تامین مالی بنگاه های کوچک ارائه می کند، در راستای رونق کسب وکارهای داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد، برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش بنیان و متکی به فناوری بالا به طور خاص مد نظر بوده است.

مدیر شعب بانک «مهر» ایران استان فارس اظهار کرد: اعطای وام قرض الحسنه به شرکت های دانش بنیان با همکاری بانک «مهر» ایران و صندوق و نوآوری و شکوفایی انجام شده و تاکنون نزدیک به سه هزار و ۱۲۰ فقره وام به ارزش یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به این شرکت ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از اشتغال زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب وکار با همکاری سازمان های مردم نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک «مهر» ایران برای پرداخت وام به آن توجه داشته است، افزود: بانک قرض الحسنه «مهر» ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می کند که می توانند از پذیرنده های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

شمس الدینی اظهار کرد: این کارت بدون نیاز به سپرده گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می شود که می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد، خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه های طرف قرارداد بانک افزوده می شود، به طوری که تاکنون بیش از ۲۷ هزار کسب و کار در شهرهای مختلف پذیرنده کالاکارت بانک «مهر» ایران شده اند که این موضوع می تواند قدرت انتخاب دریافت کنندگان کالاکارت را افزایش دهد، خوشبختانه این طرح با استقبال مردم مواجه شده و تاکنون حدود سه میلیون نفر کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه وام پرداختی اظهار کرد: در حال حاضر مشتریان بانک قرض الحسنه «مهر» ایران به بیش از ۱۳ میلیون نفر رسیده است، این بانک تا پایان مهر ماه ۲۱۱ هزار میلیارد تومان را در قالب تقریبا ۱۳ و نیم میلیون فقره وام در اختیار متقاضیان قرار داده است، تعداد وام پرداخت شده بانک در طول سال های گذشته روندی افزایشی داشته به طوری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره در سال گذشته رسیده است، در سال جاری نیز تا پایان آبان ماه یک میلیون و ۷۸۰ هزار فقره وام به ارزش ۶۱۳ هزار میلیارد تومان از سوی این بانک پرداخت شده است.

وی، بانک قرض الحسنه «مهر» ایران را با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور، به عنوان بانک بدون کاغذ خواند و تاکید کرد: گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ و حذف مراجعه های غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است.

وی افزود: این بانک برای نخستین بار خدمات افتتاح حساب، محاسبه معدل حساب و درخواست وام را به صورت آنلاین و از طریق همراه بانک ارائه کرده است، همچنین احراز هویت «سجام» که یکی از مراحل مورد نیاز برای ورود به بورس است، برای نخستین بار از سوی این بانک به صورت غیرحضوری ارائه شد.

شمس الدینی افزود: بانک قرض الحسنه «مهر» ایران شفافیت را تنها یک شعار تلقی نمی کند، بلکه آن را اصلی لازم الاجرا می داند و نشان داده به استانداردهای ملی و بین المللی شفافیت پایبند است، از جمله اقدامات بانک در این حوزه می توان یادآور شد که صورت های مالی حسابرسی شده سال های گذشته هم اکنون روی وب سایت بانک قابل دسترسی است.

شمس الدینی با اشاره به اینکه فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران در اعطای وام قرض الحسنه مورد توجه مسئولان مختلف قرار گرفته و تقدیر مقامات مختلف کشوری و حاکمیتی را در پی داشته است، تاکید کرد: بانک قرض الحسنه «مهر» ایران موفق شد در سال های گذشته چند موفقیت مهم در عرصه بین المللی کسب کند که برای نظام بانکی کشور مایه افتخار است و راهیابی بانک قرض الحسنه «مهر» ایران به جمع یک هزار بانک برتر جهان به گزارش موسسه «بنکر» در سال ۲۰۲۲ از جمله این افتخارات است.

مدیر شعب بانک «مهر» ایران شعب استان فارس با اشاره به اینکه این بانک هرگز از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل نشده است، اظهار کرد: بانک قرض الحسنه «مهر» ایران با چشم انداز «تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته» برنامه های مسئولیت اجتماعی گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در طرح «شهید سلیمانی» وزارت بهداشت و خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله برنامه های این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی است، تاکید کرد: در این طرح بانک قرض الحسنه «مهر» ایران برای نخستین بار در بین بانک های ایرانی، از منابع حاصل شده از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام المنفعه هزینه کرده است.

وی با اشاره تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام از دیگر برنامه های مسئولیت اجتماعی این بانک است، اضافه کرد: پرداخت وام قرض الحسنه برای راه اندازی پنل های خورشیدی در روستای «بشاگرد» با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های این بانک در سطح کشور بوده است.

شمس الدینی افزود: مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آنها با پرداخت وام قرض الحسنه، مشارکت در تهیه اقلام برای آسیب دیدگان زلزله هرمزگان، مشارکت در تهیه بسته های لوازم التحریر با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مشارکت در تهیه مایحتاج آسیب دیدگان سیل در استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سیستان وبلوچستان و مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) از دیگر برنامه های مسئولیت اجتماعی این بانک بوده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های سال جاری هم گفت: تقریبا ۹ ماه از سال، بخش قابل توجهی از این برنامه ها به لطف خداوند و همت کارکنان شایسته و پرتلاش بانک اجرایی شده است، این برنامه ها شامل مواردی است، نظیر اعطای وام قرض الحسنه به بیش از سه میلیون نفر، کمک به رونق بازار از طریق تقویت تقاضا برای خرید کالاهای ایرانی با طرح «کالاکارت»، اجرای طرح های اشتغال و کارآفرینی؛ توسعه همکاری و حمایت از طرح های دانش بنیان برای کمک به اشتغال زایی و کارآفرینی، توسعه خدمات برای ناتوانان جسمی، در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی همه اقشار جامعه، برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی هنری قرض الحسنه و راه اندازی زنگ قرض الحسنه در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه بانک «مهر» ایران در بین بانک های تجاری جز بانک های سودده و دارای تراز مالی خوب است، افزود: این بانک خدمات ارزان انجام می دهد و ارائه وام صفر تا چهار درصد انجام می دهد مورد تایید مسئولین است و بانک قرض الحسنه «مهر» ایران، در راستای توجه شعار سال به هزار شرکت به ازای هر شرکت دانش بنیان تا سقف پنج میلیارد ریال وام ارائه شده اما هنوز سهم فارس مشخص نشده است.

شمس الدینی با اشاره به اینکه امروز زیر نیم درصد معوقات در این بانک وجود دارد که ۳۷ صدم است، اظهار کرد: در سایر بانک ها بیش از ۱۵ درصد هم وجود دارد و مشتریان بانک «مهر» ایران، خوش حساب هستند.

وی با اشاره به اینکه روزانه کمتر از ۳۰۰ نفر افتتاح حساب آنلاین وجود ندارد، اظهار کرد: در بحث خدمات عمومی ۲ نفر درگیر این تشکیل پرونده های آنلاین هستند و چهارشنبه هفته گذشته ۵۰۰ افتتاح حساب را شاهد بودیم و اکنون ۷۵۱ هزار نفر مشتری حقیقی و یک هزار و ۱۲۴ نفر هم مشتری حقوقی در این بانک وجود دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53613

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.