• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۳۱ تیرماه ۹۹

  • کد خبر : 5090
  • 31 تیر 1399 - 18:54
اخبار پلیس فارس – ۳۱ تیرماه ۹۹

با تیزبینی پلیس، مواد محترقه قاچاق ۸۰ میلیاردی به مقصد نرسید فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۴ میلیون و ۲۶۵ هزار عدد مواد محترقه قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان “لامرد” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح […]

با تیزبینی پلیس، مواد محترقه قاچاق ۸۰ میلیاردی به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۴ میلیون و ۲۶۵ هزار عدد مواد محترقه قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان “لامرد” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان “لامرد” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل بار را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه پس از بررسی اولیه مشخص شد که بار خودرو قاچاق می‌باشد، گفت: در بازرسی از آن، ۴ میلیون و ۲۶۵ هزار عدد مواد محترقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: مقابله با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد و پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی از طریق شماره تماس ۱۱۰ می‌باشد.

انتصاب  سرهنگ “زینلی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت

فرمانده انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان هیچ گونه تعارفی نداشته و برابر با قانون و قاطعانه با آن ها برخورد می کند.

سردار “رهام بخش حبیبی” در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، با بیان اینکه شهرستان مرودشت به عنوان یک نگین و مکان مهم برای تبلیغات جمهوری اسلامی می باشد، بیان کرد: ماموریت فرماندهان نیروی انتظامی در شهرستان مرودشت به دلیل داشتن شرایط خاص، خیلی مهم و نیازمند به افراد دارای تجربه فراوان می باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سرهنگ زراعتیان در شهرستان مرودشت، افزود: وی به عنوان یکی از بهترین فرماندهان انتظامی استان به شمار می رود و در بین مردم این منطقه بسیار خوش نام بود.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان هیچ گونه تعارفی نداشته و برابر با قانون و قاطعانه با آن ها برخورد می کند.

سردار حبیبی گفت: دشمن تمام فعالیت خود را بکارگرفته تا ترویج بی اخلاقی نماید و همواره به دنبال این هستند که حضور مردم در صحنه ها را کم رنگ و مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی دلسرد کنند . 

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، گفت: همه نهاد‌های جامعه باید همکاری کنند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد چرا که اقدامات پلیس به‌ تنهایی نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای تامین شهرستان مرودشت در حمایت از مجموعه نیروی انتظامی، گفت: کارکنان نیروی انتظامی تا پای جان از آرامش و امنیت مردم در جامعه دفاع می‌کنند.

در پایان این مراسم، طی حکمی سرهنگ “فرشید زینلی” به ‌عنوان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت منصوب و از تلاش‌های ارزنده سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در مدت زمان تصدی گری این پُست تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

اتوبوس حامل ۱۰۰ کیلو تریاک در “نی‌ریز” توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز با توقیف یک اتوبوس، موفق به کشف ۱۰۰ کیلو تریاک شدند.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لاستیک زاپاس جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شد، گفت: متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف زمین خواری ۱۸ میلیاردی در شهرستان”خنج”

جانشین فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۱۷۸ هزار و ۹۰۰ متر از اراضی ملی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در شهرستان “خنج” خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: در راستای گزارشات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر از اهالی روستای “چاه طلا و سده” شهرستان خنج اقدام به تخریب اراضی ملی و تصرف آن کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ “ملک‌زاده” خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل‌های مورد نظر اعزام و در این خصوص ۱۷۸ هزار و ۹۰۰ متر از اراضی ملی را رفع تصرف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 جمع آوری ۹۰ معتاد کارتن خواب در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در ۲۴ ساعات گذشته در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۹۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع آوری شد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: روز گذشته در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی شهرستان شیراز با اولویت قرار دادن محله‌های آلوده با رعایت کلیه موارد بهداشتی و پروتکل های ابلاغی، اقدام به جمع آوری ۹۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه دستگیر شدگان تحویل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شدند، گفت: اجرای این طرح مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است.

سرهنگ “شجاعی” از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده کسانی که اقدام به تهیه، مصرف و توزیع مواد مخدر می کنند از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ پلیس را مطلع سازند.

کشف کالاهای قاچاق میلیاردی در”سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف کامیون و کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار “در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “سپیدان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۳۹۶ قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های قاچاق را ۴  میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدابیر لازم را اتخاذ و در برابر قاچاقچیان و مخلان عرصه اقتصادی و مجرمین، با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کنند.

۲ میلیارد کالای قاچاق در”لارستان” کشف شد

فرمانده انتظامی “لارستان” گفت: در بازرسی از یک اتوبوس، ۲ میلیارد انواع کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی “هورمود عباسی” این فرماندهی حین کنترل محورهای مواصلاتی “بندرعباس-لارستان”، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۴۵۰ ثوب پوشاک، ۳۰ دستگاه لوازم خانگی برقی، ۷۰ جفت کفش، ۱۴۰ عدد ساز بادی، یک هزار و ۴۵۰ عدد لوازم آشپزخانه و ۹۵ عدد ماساژر چوبی کشف شد.

سرهنگ “امجدی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

نشست مجموعه انتظامی شیراز  با  رئیس اتحادیه اغذیه فروشان

نشست تعاملی رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شیراز با پلیس با هدف رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در واحدهای صنفی و برقراری امنیت آنها، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرج شجاعی” در این جلسه با اشاره به اینکه داشتن پروانه فعالیت و دیگر مجوزات قانونی از الزامات فعالیت واحدهای صنفی است، اظهار داشت: تحقق قطع زنجیره بیماری کرونا، مستلزم مشارکت، همدلی، همکاری و همراهی مردم است و در این راستا همه باید مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

سرهنگ “شجاعی” به تلاش‌های پلیس در برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: تمام برنامه‌ریزی ما بر این است تا صنوف به بهترین شکل به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود بپردازند.

در ادامه “محمدرضا احمد پناه” رئیس اتحادیه اغذیه فروشان شیراز، بر لزوم همکاری و تعامل میان مجموعه اصناف و نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت اجتماعی و ساماندهی فضای کسب و کار تاکید کرد.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در برقراری امنیت حاصل شده در سایه الطاف الهی، تقدیر و تشکر کرد .

ارتقاء همکاری نیروی انتظامی و شهرداری برای خدمت رسانی مناسب به مردم

جلسه تعاملی پلیس با شهرداری با هدف خدمت رسانی مناسب به مردم در دفتر فرمانده انتظامی کازرون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمد عبادی نژاد” در این جلسه مشکلات و معضلات ترافیکی و سد معبر در شهر را بررسی و راهکارهای مناسب به منظور تسهیل عبور و مرور پیش بینی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بیان داشت: داشتن شهری آباد، توسعه یافته و زیبا در کنار برخورداری از امنیتی مطلوب، مهمترین مطالبات شهروندان است که در این راستا این دو مجموعه نقش بسیار مهمی دارند

سرهنگ “عبادی نژاد” ضمن قدردانی از همکاری و تعامل شهرداری با نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد : با توجه به بروز برخی معضلات مانند سد معبر و ترافیک می‌طلبد شهرداری و دیگر دستگاه‌ها با بسیج امکانات، نیروی انتظامی را در اجرای این ماموریت ها یاری کنند تا خدمات مطلوب و بهتری به شهروندان ارائه کنیم.

در ادامه مهندس “محمدامین مهرورز” شهردار کازرون ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان این فرماندهی در بحث تامین امنیت مطلوب،از تعامل خوب و مستمر پلیس و شهرداری نیز قدردانی کرد .

شهردار کازرون تحقق دستاوردهای شهری را در سایه امنیت خلاصه کرد و گفت: تمام سازه‌های شهرداری زیر چتر امنیت راه اندازی خواهند شد.

پلیس و فرمانداری نقش مهمی در ارتقاء امنیت اجتماعی دارند

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” گفت: نیروی انتظامی و فرمانداری نقش مهمی در ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه دارند و هم اکنون نیز در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا با تمام توان انجام وظیفه می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در دیدار با فرماندار این شهرستان، گفت: مهمترین خواسته مردم تامین امنیت است که با توجه به شرایط حساس کشور درخصوص ویروس کرونا، پلیس با تمام توان و تلاش شبانه روزی آن را برقرار کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” اظهار داشت: پلیس تنها نیروی برقرار کننده نظم و امنیت عمومی در جامعه نیست بلکه با مشارکت همه دستگاه ها، نهادها و مردم است که امنیت پایدار به وجود می آید.

سرهنگ “کرمی” گفت: امروز پلیس، یک شغل مقدس در نظام جمهوری اسلامی است؛ چرا که حراست از امنیت کشور بر عهده نیروهای جان بر کف پلیس نهاده شده است.

وی افزود: کارکنان نیروی انتظامی در تمامی ساعات شبانه روز در نهایت نظم و احترام با مردم رفتار می‌کنند؛ چرا که وظایف پلیس در ارتباط مستقیم با آنان قرار دارد و تعامل مناسب و دقیق پلیس و فرمانداری می‌تواند ارتقاء امنیت شهرستان و کاهش جرایم را فراهم کند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” نقش فرمانداری را در انجام اقدامات فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و بر همکاری این دو نهاد در زمینه آموزش و آگاهسازی عموم مردم و خانواده‌های آنها تاکید کرد.

در این جلسه فرماندار شهرستان مهر نیز از تلاش‌های شبانه‌روزی جان برکفان نیروی انتظامی در جهت برقراری نظم و امنیت مطلوب و اقدامات پلیس در پیشگیری از کرونا تشکر و قدردانی کرد.

دکتر “موسوی” ادامه داد: اقتدار، امنیت، آرامش و آسایش در شهرستان مهر مرهون تلاش‌ها، زحمات و حضور چشمگیر نیروهای انتظامی در صحنه است.

دیدار رئیس پلیس فسا با خانواده شهید “نجف نیکو”

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا، با خانواده شهید “نجف نیکو” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که جمعی از مسئولین انتظامی نیز حضور داشتند، سرهنگ “فرج رستمی” تجلیل از مقام خانواده شهدا را وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: خانواده این عزیزان، سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند انقلاب هستند که با تربیت نسلی فداکار، سنگر ایثار و شهادت را خالی نگذاشتند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: شهدا با تاسی به امام حسین(ع) و نهادینه کردن فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه که ثمره درس از قیام عاشوراست، کشور را در اوج امنیت و اقتدار قرار داده‌اند.

سرهنگ “رستمی” خاطر نشان کرد: تا مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم باشد هیچ قدرتی فکر تعدی به این مرز و بوم نخواهد کرد.

گفتنی است، شهید “نجف نیکو” سال ۱۳۶۴ در شهرستان زاهدان حین درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در” ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح‌های نظارت پلیس بر اماکن عمومی در شهرستان ممسنی، ۳۰ واحد صنفی مورد کنترل قرار گرفت.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه ۱۲ واحد صنفی در این شهرستان به دلیل نداشتن پروانه فعالیت تعطیل و پلمب شدند، تصریح کرد: رعایت قانون، موجب آسایش خاطر شهروندان می‌شود و از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

تعامل پلیس و دستگاه قضائی در پیشگیری از وقوع جرم سازنده است

دادستان شهرستان اقلید در جلسه تعاملی که با حضور روسای پلیس‌های تخصصی برگزار شد، گفت: تعامل این دو مجموعه در پیشگیری از وقوع جرایم،  بسیار موثر است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، “امیرحسین انصاری فر” اظهار داشت: دستگاه قضائی و پلیس در کنار یکدیگر باعث اعتماد و جلب رضایت مردم می‌شود و هر چه ارتباط بین این دو دستگاه بیشتر و نزدیکتر باشد نتیجه بهتری در راستای برقراری امنیت و برخورد با مجرمان به دست خواهد آمد.

این مقام قضائی، نیروی  انتظامی را محوری ترین سازمان در برقراری نظم و امنیت و حفظ آرامش در جامعه دانست و گفت: پلیس بازوی توانمند دستگاه قضائی است .

در ادامه این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه وظیفه نیروی انتظامی تولید و حفظ امنیت در جامعه است، گفت: ایجاد امنیت پایدار در گرو تعامل قضائی و انتظامی است و این امر رضایتمندی مردم را در بردارد.

سرهنگ “صارمی” با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضا با تعامل و ارتباط بیشتر می‌توانند منشاء خدمات ارزنده باشند، افزود: هدف این دو مجموعه تحقق عدالت درجامعه است .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5090

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.