• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
8

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای برگزاری آزمون های درسی

  • کد خبر : 4392
  • 25 خرداد 1399 - 13:37
تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای برگزاری آزمون های درسی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان برگزاری آزمون های دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با قدردانی از تلاش یکایک اساتید و کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا در استان، به نقش تاثیرگذار آنان در این بحران اشاره کرد و افزود: همه باید آگاه باشند که این بیماری مهار نمی شود، مگر با همت همگانی و همدلی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی که مهمترین آن بهداشت دست، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در مکان های عمومی و محیط های بسته است.

او با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه آزمون در استان برای دانشجویان، باید بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود، گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت در فارس و استان های همجوار، لازم است کارشناسان بهداشت نیز به صورت روزانه از محل برگزاری آزمون ها بازدید و تدابیر موردنیاز انجام شود.

دکتر لطفی تاکید کرد: دانش آموزان نیز در هنگام شرکت در آزمون های تحصیلی لازم است خطر ابتلا به کرونا را جدی گرفته و از هرگونه رفتار پُرخطر بپرهیزند، هنگام خارج شدن از خانه و در زمان برگزاری آزمون از ماسک استفاده کرده و مرتب دستان خود را ضدعفونی و یا بشویند.

ضرورت پایبندی خانواده ها به اصول فاصله گذاری برای سلامت فرزندان

رییس دانشگاه از پدر و مادرها نیز خواست تا ضمن تداوم آموزش شیوه جدید زندگی خود و فرزندانشان در این بحران، به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی به ویژه در مراکز شلوغ، پایبند بمانند.

دکتر لطفی ضمن اعلام انجام دو هزار و ۳۷۲ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد امکان برگزاری آزمون ها برای دانشجویان به صورت مجازی در شورای آموزشی دانشگاه مطرح و پس از بررسی های لازم، نتیجه به ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اعلام شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4392

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.