• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
معاون استاندار فارس عنوان کرد:

بسیج امکانات برای مدیریت سیلاب در شیراز

  • کد خبر : 40858
  • 08 مرداد 1401 - 21:32
بسیج امکانات برای مدیریت سیلاب در شیراز
به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، امکانات لازم و کافی برای مدیریت سیلاب در شیراز توسط شهرداری این کلانشهر بسیج شده است.

اسماعیل محبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی هشدارهای اعلامی در خصوص بارش‌های پیش رو، از سه مرکز هواشناسی فارس، آتش نشانی شیراز و ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در راستای ارزیابی آمادگی‌ها بازدید شد.

او ادامه داد: خوشبختانه مسئولان شهری، شهرداران مناطق و سازمان‌های مرتبط تمهیدات خوبی برای جلوگیری از  خسارت‌های احتمالی در دستور کار قرار داده‌اند.در مواجه با بارش ناگهانی باران در سطح این کلانشهر نیز مشاهده شد که هم خوب نسبت به مسئولیت خود توجیه هستند و هم امکانات لازم و کافی را برای مدیریت سیلاب در شیراز بسیج  کردند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه خاصیت بارش‌های تابستانه، ایجاد آبگرفتگی است اما مدیریت سریع از مرحله بحرانی و جلوگیری از تعطیل شدن خدمات شهری و صدمات و لطمات به مردم اهمیت دارد، گفت: به نظر می‌رسد این مهم به خوبی در عمل مدیریت شده است.

محبی‌پور تصریح کرد: معابر شهر شیراز به دلایل مختلف از جمله گسترش چند سال اخیر محیط های شهری ایرادهایی دارد اما کارشناسان شهرداری با ارزیابی دقیق به دنبال راهی برای رفع این مهم هستند.

او گفت: توصیه ما به مسئولان این است که طرح‌های خود را برای سخت ترین و بدترین شرایط آماده کنند و اگر به این صورت عمل کنیم در مواجه با ناگهانی بارش و دیگر بحران‌ها غافلگیری نمی‌شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد: در کل ارزیابی ما از اقدامات میدانی و آمادگی شهرداری و بسیاری از همه شهرستان‌ها این است که در آمادگی خوبی بسر می‌برند و خوشبختانه شامگاه سخت گذشته جمعه ٧ مرداد که با بارش‌های متوالی پر شدت همراه بود، به نحو مطلوب مدیریت شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40858

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.