مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این راستا کارشناسانی آموزش دیده برای پاسخگویی به سوالات مردمی در زمینه ویروس کرونا انتخاب شدند تا مردم بتوانند ابهامات و پرسش های خود را مطرح و در مسیر درستی راهنمایی شوند.
دکتر «محمدجواد مرادیان» ضمن مهم برشمردن این اقدام برای پاسخ به نیاز مردم در زمان شیوع کرونا ویروس گفت: از زمان راه اندازی میز مشاوره کرونا از اواخر اسفند سال گذشته تا کنون، ۱۶ هزار مشاوره از سوی کارشناسان میز مشاوره انجام شده است که این خود به تنهایی می تواند دستاوردی مهم در خدمت به مردم در زمان شیوع کرونا باشد.
او با اشاره به افزایش چشمگیر تماس های ۱۱۵ پس از شیوع کرونا ویروس افزود: پس از شیوع کرونا ویروس در اواخر بهمن ۹۸، تماس های ۱۱۵ به صورت چشمگیری افزایش یافت؛ به طوری که در اسفند سال گذشته، ۷۴ هزار و ۵۴۴ تماس تنها در مرکز پیام اورژانس شیراز پاسخ داده شد و میزان تماس های مردمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۴درصد افزایش داشته است.
دکتر مرادیان همچنین از آمادگی کامل مراکز پیام اورژانس فارس در پاسخگویی به نیاز مددجویان خبر داد و گفت: این خدمت در شهرستان های شیراز، سپیدان، بیضا، زرقان، داریون، کوار و سروستان فعال است و مددجویان می توانند پس از شماره گیری ۱۱۵ ، عدد «یک» را برای مشاوره انتخاب کنند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند، اما مردم در هر نقطه از استان می توانند با شماره گیری ۱۱۵ راهنمایی های لازم را در خصوص کرونا ویروس دریافت کنند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه یادآور شد: کروناویروس تمام نشده است و مردم نباید نکات بهداشتی را نادیده بگیرند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه و مبارزه با کرونا ویروس داشته باشد.