• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
4
با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و فرماندهان دفاع مقدس

بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز با اکران فیلم ۲۸۸۸ آغاز شد

  • کد خبر : 31472
  • 15 بهمن 1400 - 14:29
بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز با اکران فیلم ۲۸۸۸ آغاز شد
بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز با اکران فیلم ۲۸۸۸ که با حمایت شهرداری شیراز ساخته شده و روایتگر زندگی بیژن عاصم رزمنده شیرازی دفاع مقدس است، آغاز به کار کرد.

به گزارش سحاب پرس، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: فیلم ۲۸۸۸ یک فیلم ماندگار است که به ویژه برای نسل دهه ۶٠ که با لایه‌های پنهان جنگ آشنا نیستند، حرف هایی برای گفتن دارد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان در کنفرانس خبری نقد و بررسی فیلم «۲۸۸۸» که برای نخستین بار در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز اکران شد، آورده شهرداری شیراز در ساخت این فیلم را سه میلیارد تومان و ۵۰ درصد از سهم کل ساخت فیلم اعلام کرد. 

وی با بیان اینکه این فیلم را باید شنید، گفت: ما قبل از اینکه سرمایه‌گذاری بر روی این فیلم را انجام دهیم فیلمنامه را برای چهار کارگردان معتبر و صاحب‌نام کشور با گرایش‌های مختلف فرستادیم و با بازخورد بسیار خوبی از این کارگردان‌ها روبه‌رو شدیم. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در این فیلم قهرمانی از شیراز به جامعه معرفی می‌شود که حتی شهروندان شیرازی از او هیچ شناختی ندارند. فیلم «۲۸۸۸» فیلم دفاع مقدسی و فیلمی با چند لایه هنری است که به اعتقاد من قابل دفاع است.

مشفقیان مجددا تاکید کرد: باید اجازه بدهیم تا این فیلم خود را در گیشه سینما بسنجد. به نظر من شاهد اتفاقات خوبی برای این فیلم خواهیم بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز ضمن تقدیر از عوامل و دست اندرکاران ساخت فیلم ۲۸۸۸ که در شیراز ساخته شده و برای اولین بار امشب اکران خواهد شد، گفت: این فیلم، یک فیلم جدی است که لایه‌های آن به ویژه برای نسل دهه ۶٠ که با لایه‌های پنهان جنگ آشنا نیستند، حرف هایی برای گفتن دارد. 

مصطفی مشفقیان عنوان کرد: برای ما شیرازیها باعث افتخار است که محور اصلی این فیلم یکی از قهرمانان کمتر شناخته شده جنگ، بیژن عاصم است که با افتخار در خدمت تیز پروازان و خلبانان ارتش جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه این فیلم را چندین بار باید دید چرا که با انسان حرف می زند، از شورا شهر و شهرداری شیراز بابت مساعدت در ساخت این فیلم تقدیر کرد. 

کیوان علی محمدی کارگردان فیلم ۲۸۸۸ یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که در خصوص سینمای قهرمانی-ارزشی ایرانی گفت: بیژن عاصم موتور محرک فیلم بود و او را می توان دریایی از شجاعت خواند. 

وی در خصوص انگیزه تولید این فیلم یادآور شد: به واسطه آشنایی با بیژن عاصم و رشادت هایش برای ساخت فیلم با شیراز طرح مسئله کردیم و استقبال شد اما قضیه خیلی طول کشید.

کارگردان فیلم ۲۸۸۸ ضمن تقدیر از همراهی و پشتیبانی رئیس شورای شهر و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز از ستاره های نیروی هوایی که در مراسم حاضر بودند دعوت کرد تا پوستر را امضا کنند. 

کارگردان فیلم ۲۸۸۸ ادامه داد: این فیلم سیلی محکمی به گوش خیلی‌ها می‌زند تا آن‌ها را آگاه کند که چه کسانی جان خود برای کشور فدا کرده‌اند. 

در ادامه این مراسم فرمانده پایگاه هوایی شیراز در دفاع مقدس نیز در این آیین گفت: آنچه درفیلم ۲۸۸۸ روز انجام شد قطره ای است از آن اقیانوس حماسه که فرزندان شما در دفاع مقدس آفریدند. استدعا دارم همه شما سفیرفرهنگی ایران زمین برای اشاعه فرهنگ پایداری و مقاومت باشید. 

امیر ضرابی ضمن گرامیداشت یادو خاطره اسطوره ملی فارس شهید عباس دوران به بیان خاطراتی از همرزمانش پرداخت و از روزگاری یاد کرد که بیژن عاصم آنقدر پشت اسکوپ ماند تا با برانکارد به بیمارستان رفت.

وی تاکید کرد: هنوز هم شعار همه ما ایران برای همه و ما برای ایران است.

بر اساس این گزارش، فیلم «۲۸۸۸» به موضوع زندگی بیژن عاصم، قهرمان و رزمنده دلاور شیرازی و از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر است. فیلم «۲۸۸۸»ساخته کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری است و به همت امید بنکدار و تهیه‌کننده‌گی کیوان علیمحمدی ساخته شده است. هادی حجازی‌فر، حامد کمیلی، کامبیز دیرباز، امین حیایی، سام درخشانی، کوروش تهامی، احمد مهران‌فر، رضا یزدانی، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، رامین ناصرنصیر، کاظم سیاحی، میلاد رحیمی، رضا آفتابی و هومن علایی بازیگران این فیلم هستند. گفتنی است نیمی از سرمایه این فیلم توسط شهرداری شیراز تامین شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31472

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.