• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
9

اخبار پلیس فارس – ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29183
  • 14 دی 1400 - 14:51
اخبار پلیس فارس – ۱۴  دی ماه  ۱۴۰۰

تاج کامیون پر از مرفین بود فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۳۵۵ کیلو مرفین در عملیات مشترک پلیس فارس و پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی کل انتظامی کشور خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران […]

تاج کامیون پر از مرفین بود

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۳۵۵ کیلو مرفین در عملیات مشترک پلیس فارس و پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی کل انتظامی کشور خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کل انتظامی کشور با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون در حال انتقال یک محموله مرفین از سیستان و بلوچستان به سمت شیراز است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس به همراه عوامل اعزامی از مرکز عملیات ویژه ناجا پس از هماهنگی با مقام قضائی به محورهای مواصلاتی اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند کامیون حامل مرفین را در ورودی شیراز شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان عنوان داشت: در بازرسی از این خودرو ۳۵۵ کیلو مرفین که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در قسمت جلو کانتینر (تاج) جاسازی شده بود کشف شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

گفتنی است با ارسال نیابت قضائی قاچاقچی اصلی و صاحب بار توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در زاهدان دستگیر و روانه دادسرا شد.

توقیف خودرو قاچاقچی و کشف ۱۹۴ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “نی‌ریز” یک سواری پژو توقیف و در بازرسی از آن ۱۹۴ کیلو حشیش کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور‌ “سیرجان-قطرویه” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به فرمان پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه خودرو را رها و به سمت باغات متواری شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹۴ کیلو حشیش کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری راننده قاچاقچی با جدیت ادامه دارد.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

برگزاری ورزش صبحگاهی با نوای گرم مرشد زورخانه در شیراز

با حضور سرهنگ ” کورش سالمی” معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان، ورزش صبحگاهی کارکنان انتظامی در مجموعه ورزشی شهید “ابوالفتحی” شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این ورزش صبحگاهی که با نوای گرم مرشد زورخانه برگزار شد، اعضای ورزش زورخانه ای استان فارس به انجام حرکات ورزشی و زورخانه ای پرداختند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر، از فعالان ورزش زورخانه ای استان فارس به مناسبت یکمین سال تأسیس این ورزش در فرماندهی انتظامی استان ، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.  

پلمب ۱۰  واحد صنفی متخلف در”سپیدان”  

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” از پلمپ ۱۰ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی ۴۸ ساعت گذشته در سپیدان اجرا شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا ۲۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح ۱۰ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای چند واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان خاطر نشان کرد: در راستای ارتقاء کارآمدی صنوف، اجرای طرح های مشابه به صورت نوبه ای و فصلی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد تا مردم با خیال راحت به تهیه ملزومات خود بپردازند.

برگزاری جلسه تعامل قضایی در شهرستان “زرین دشت”

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” امنیت پایدار در جامعه را در گرو تعامل پلیس و دستگاه قضائی دانست و گفت: ماموریت‌های پلیس و دستگاه قضا مکمل یکدیگرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در جلسه هم اندیشی پلیس این شهرستان و دستگاه قضا که در ستاد فرماندهی برگزار شد، گفت: تمام تلاش پلیس تامین امنیت توام با عدالت برای جامعه است.                                                    

وی خاطر نشان کرد: علیرغم مشکلات و کمبودها، پلیس با رویکرد جامعه محوری و جلب مشارکت عمومی در کنار تامین امنیت واقعی به ارتقاء احساس امنیت برای مردم توجه داشته و به عنوان ضابط قضائی تلاش دارد در تامین امنیت با رعایت قانون اجحافی در حق مردم نشود.

در ادامه این جلسه رئیس دادگستری شهرستان سروستان گفت: همکاری مستمر نیروی انتظامی و دستگاه قضا به عنوان دو اهرم قدرتمند حاکمیت در حفظ امنیت بسیار موثر است و امروز در جامعه شاهد آن هستیم که در سایه تلاش‌های شبانه روزی خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این موضوع تحقق یافته است.

 آقای “انصاری با تاکید بر تعامل تنگاتنگ بین ناجا و دستگاه قضا، اظهار داشت: ارتباط و همکاری این دو دستگاه همیشه در بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم تاثیر به سزایی داشته است؛ به گونه ای که اینگونه نشست‌ها و جلسات می‌تواند بار زیادی از معایب و نواقص موجود در پرونده های قضائی را کاهش داده و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را به دنبال خواهد داشت.

در این دیدار مسئولان انتظامی و قضایی شهرستان زرین‌دشت، دیدگاهها و پیشنهادات خود را در خصوص قانون آیین دادرسی کیفری، مدت زمان بررسی پرونده ها و تسریع در اجرای پرونده‌ها و رفع موانع قضائی، ابلاغ اوراق قضایی، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ارائه کردند.

دستگیری ۸۳ متهم تحت تعقیب در “شیراز”

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۸۳ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۸۳ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارقان مغازه و کشف ۴۵ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مغازه و کشف ۴۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی مغازه توسط باندهای ۵ الی ۶ نفره با خودروهای تیزرو و پلاک‌های متفاوت سرقتی و جعلی در سطح شهر شیراز، به لحاظ حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در بررسی های اولیه و بازخوانی پرونده ها  مشخص شد که سارقان به صورت تلفیقی حدود ساعت ۴ الی ۷ صبح با توجه به خلوت بودن شهر و تردد کمتر شهروندان اقدام به سرقت اجناس از مغازه‌هایی که دارای درب برقی بوده را می‌کنند.

سرهنگ “حبیبی” عنوان داشت: پس از انجام تحقیقات علمی و فنی کارآگاهان با انجام اقدامات خاص پلیسی موفق شدند ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان مغازه را شناسایی و طی چندین عملیات آنان را در شیراز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴۵ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک هزار و ۴۰۰ قلم لوازم یدکی خودرو، ۳۰ عدد باند، ضبط و چراغ خطر، ۳۰۰ قوطی کنسرو ماهی، ۱۸ کیسه برنج، ۳۰ عدد عطر و ادکلن، ۱۰ بسته چای و خشکبار، تعدادی لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی، آبگرمکن و ظروف آشپزخانه، چرخ گوشت، اتو برقی و پرس، آب میوه گیری، سرخ کن، کتر برقی، ترازو دیجیتال، ۷ هزار ثوب پوشاک، ۳۵۰ جفت کفش، ۱۶۰ لیتر روغن، ۲۰۰ لیتر چسب بتن، ۷ بوکس سیگار و ۲۰ عدد قلیان، ۱۰ کیلو تنباکو و ۲ دستگاه لپ تاپ و تلویزیون، ۲ تخته فرش و ۷ قطعه پلاک سرقتی کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، بیان کرد:‌ برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار دارد.

کشف ۵۶ وسیله نقلیه سرقتی در ۹ ماه

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۵۶ دستگاه موتورسیکلت و خودرو سرقتی در ۹ ماهه اول سال جاری در آن شهرستان خبر داد و گفت: بالا بودن امنیت وسایط نقلیه و نصب لوازم ایمنی و بازدارنده در کاهش وقوع سرقت تاثیر به سزایی دارد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون اقدامات انتظامی و پیشگیرانه ویژه‌ای در راستای  کاهش سرقت، برخورد با سارقان و کشف وسایط نقلیه مسروقه به اجرا درآمده است.

وی افزود: ماموران انتظامی در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، کنترل سارقان سابقه دار و همچنین بهره‌گیری از توانمندی تخصصی پلیس موفق شدند ۲۶ دستگاه خودرو و ۳۰ دستگاه موتور سیکلت سرقتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوار” به دستگیری ۱۰ نفر متهم در این راستا اشاره کرد و گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه توسط آحاد جامعه اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت است؛ چرا که حتی حرفه‌ای ترین سارقان نیز به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت وسایط نقلیه تا حد زیادی باعث می شود که از سرقت خودرو و موتورسیکلت‌هایی که نکات ایمنی را رعایت کرده‌اند منصرف شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29183

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.