محمدحسن رضایی در گفتوگو با ایسنا بیان کرد: ساخت سکو ایستگاه خط دو زیر ایستگاه خط یک و لینک ارتباطی بین خط یک و دو از جمله این پروژه هاست.
او با اینکه ساخت یک سازه به صورت تونل با ۲۷۰ مترمربع طول نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، افزود: پس از آن ساخت بتنی سازه آغاز خواهد شد. کف این سازه ریل گذاری و نهایتا ریل خط یک به ریل خط دو از طریق این سازه متصل خواهد شد.
رئیس طراحی و مهندسی سازمان حمل و نقل ریلی شیراز ادامه داد: سوزن لینک ارتباطی در خط یک نیز نصب شده و آماده است که ریل گذرای انجام شود و از این طریق امکان انتقال قطار خط یک به دو خط دو میسر میشود.
به گفته رضایی، یک سازه دیگری هم به جز لینک ارتباطی در حال ساخت است که به کراس اور معروف است و چند تا مقطع تونلی در این سازه ایجاد خواهد شد.
او گفت: بزرگترین این سازهها بین ۱۹ تا ۲۰ متر مربع عرض دارد که این میزان عرض برای خیابان زیر ترافیک زیاد است اما با کنترلها و طراحیهای انجام شده ضمن اینکه ایمنی را کاملا رعایت میکنیم سرعت پیشرفتشان هم بالا میرود.
رئیس طراحی و مهندسی سازمان حمل و نقل ریلی شیراز تصریح کرد: احداث این پروژهها در شرایط سخت اقتصادی و شیوع بیماری کرونا، نشان از همت و اراده برای پیشرفت شیراز دارد.
یک مسئول در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز:
پروژه مترو شیراز نمادی از توان مهندسی ایران است
رئیس طراحی و مهندسی سازمان حمل و نقل ریلی شیراز، با اشاره به اجرای سه پروژه همزمان در مقیاس شهری در خط دوم مترو، تاکید کرد که مترو شیراز نمادی از توان طراحی و مهندسی متخصصان ایرانی و عزم برای پیشرفت است.
لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17194
- خبرنگار : ساسان یگانه (مدیرمسئول)
- سردبیر : ساسان یگانه
- بدون دیدگاه