• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
8
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خبر داد؛

اقدام ارزشمند دوستداران محیط زیست در راستای کاهش تولید شیرابه

  • کد خبر : 13135
  • 05 دی 1399 - 17:47
اقدام ارزشمند دوستداران محیط زیست در راستای کاهش تولید شیرابه
سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تا کنون برای تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک اقدامات زیادی را انجام داده است در همین راستا برای کاهش تولید و استفاده بهینه از پسماندهای تر فعالیت هایی از جمله جمع آوری جداگانه پسماندهای میوه فروشی و گل فروشی های سطح شهر و میدان مرکزی میوه و تره بار شیراز و همچنین ساخت کمپوستر خانگی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز یکی از مشکلات پسماندها در ایران را تولید شیرابه دانست و گفت به دلیل این که بیش از ۷۰ درصد پسماندهای عادی تر و فسادپذیر می باشند باعث تولید شیرابه می شوند که در صورت عدم مدیریت آن می تواند برای محیط زیست مخاطره آمیز باشد.
خوشبخت بیان داشت : یکی از راههای کنترل آلودگی محیط زیست کاهش تولید پسماند و شیرابه حاصل از آن در مبدأ تولید به ویژه در منازل است که در این زمینه خانم ها نقش موثری دارند.
وی افزود : هر یک تن پسماند تر از زمان تولید تا تجزیه در سلول دفن می تواند حدود ۴۰۰ لیتر شیرابه تولید کند که در صورت عدم رعایت مسائل فنی و بهداشتی در محلهای دفن پسماند باعث آلودگی محیط زیست می شود.
خوشبخت در ادامه گفت :این سازمان در راستای کاهش تولید شیرابه با همکاری برخی شهروندان دوستدار محیط زیست که پسماندهای تر تولیدی در منزل را خشک نموده اند دوشنبه آخر هر ماه را برای جمع آوری این پسماندها در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد :پسماندهای تر خشک شده توسط این شهروندان دوستدار محیط زیست شامل پوست میوه و اضافه سبزیجات درمنزل بوده است که  توانسته اند علاوه بر کاهش تولید شیرابه در تولید کود کمپوست نیز مشارکت نمایند.
خوشبخت اظهار نمود :از مزایای اجرای این طرح در صورت همکاری بیشتر شهروندان علاوه بر کاهش تولید و حجم پسماند ، کاهش هزینه های جمع آوری و همچنین کم شدن میزان پسماندهای دفن شده را درپی خواهد داشت ضمن اینکه این پسماندها پس از جمع آوری برای کمک به تولید کود کمپوست مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند، خوشبخت در پایان از شهروندان تقاضا نمود با کاهش تولید پسماند و رعایت برنامه زمان بندی جمع آوری پسماند به ویژه در روزهای بارانی و همچنین تفکیک پسماندهای خشک و تر در منزل این سازمان را در خدمت رسانی بهتر یاری کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13135

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.