• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
0
دبیر انجمن مردم‌نهاد کاشانه مهر و برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس؛

سمن‌ها بازوان اجرایی نهادهای دولتی هستند/ از ظرفیت نخبگانی و منابع انسانی متخصص سمن‌ها استفاده شود

  • کد خبر : 115679
  • 05 آبان 1403 - 19:27
سمن‌ها بازوان اجرایی نهادهای دولتی هستند/ از ظرفیت نخبگانی و منابع انسانی متخصص سمن‌ها استفاده شود
حسین انصاری دبیر انجمن مردم‌نهاد کاشانه مهر و برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس با اشاره به اینکه سمن‌ها بازوان اجرایی نهادهای دولتی هستند، گفت: نهادهای دولتی می‌بایست از ظرفیت نخبگانی و منابع انسانی متخصص سمن‌ها استفاده کنند.

حسین انصاری دبیر انجمن مردم‌نهاد کاشانه مهر و برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس در گفت‌وگو با سحاب پرس اظهار کرد: فعالیت‌های داوطلبانه و عام‌المنفعه از قبیل «خدمات درمانی و آموزش بهداشت دندانپزشکی»، «بهداشت روان کودکان مبتلا به سرطان» باهدف ایجاد انگیزه و امید به زندگی و «ارتقای سطح تحصیلی و روان‌شناختی کودکان بهزیستی» در خانه‌های نگهداری موقت از برنامه‌های شاخص این انجمن بوده که منجر به برگزیدگی در بخش فعالیت‌های اجتماعی شده است.

انصاری با اشاره به اینکه افراد برگزیده استانی و افراد شاخص سمن‌های جوانان به‌عنوان ظرفیت نخبگانی و منابع انسانی متخصص در حوزه‌های مختلف شناخته می‌شوند، گفت: دستگاه‌های متولی در بسط جذب منابع و استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌بایست بهتر عمل کنند.

او استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه منابع که در سیاست کلی نظام و بیانات مکرر و موکدانه رهبر معظم انقلاب اشاره شده را محقق نشده دانست و افزود: تحقق توسعه محرکه مولد نیروی انسانی متخصص با برنامه‌ریزی در راستای سیاست‌های کلی نظام امکان‌پذیر است و می‌بایست توسط وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان متولی حوزه جوانان رسیدگی شود.

دبیر انجمن جوانان کاشانه مهر، سمن‌ها را یکی از گروه‌های مردمی بیان کرد و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مواردی همچون توانمندسازی، حمایت از گروه‌های مردمی و داوطلب که سمن‌ها مستثنی از این نیستند کاملاً تبیین شده و همچنین به‌عنوان بازوان اجرایی نهادهای دولتی در آیین‌نامه‌ها یاد شده است.

حسین انصاری افزود: نهادهای دولتی اطلاع کافی، سیاست رفتاری، برنامه بهره‌وری و همکاری مؤثر را با سمن‌ها ندارند که این‌گونه باعث تضعیف فعالیت‌های مردمی شده و به‌مرور شاهد ازبین‌رفتن ماهیت سمن‌ها و دامن‌گیر فعالیت‌های داوطلبانه خواهد شد.

برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس با اشاره به نیاز مبرم به سامانه تخصصی صدور مجوز برنامه‌ها احساس می‌شود، گفت: با راه‌اندازی سامانه تخصصی صدور مجوزات برنامه‌ها که از این سو در توانمندسازی و حمایت سمن‌ها، گزارش‌گیری صحیح و حقیقی به‌صورت کامل صورت می‌گیرد.

وی در آخر تأکید کرد: کاشانه مهر و تمامی سمن‌های برجسته در تحقق و تدوین راهکار و راهبردهای مؤثر مانند همیشه در کنار وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=115679

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.