• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
1
دبیر مؤسسه تعالی جوان فردا و برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس؛

پیشنهاد برگزاری جشنواره «رویش» باهدف نهادینه‌سازی هویت تشکل‌های جوانان

  • کد خبر : 115635
  • 05 آبان 1403 - 18:32
پیشنهاد برگزاری جشنواره «رویش» باهدف نهادینه‌سازی هویت تشکل‌های جوانان
الهام مشکل‌گشا دبیر مؤسسه تعالی جوان فردا و برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس گفت: جشنواره «رویش» می‌تواند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌ها، عرصه بروز و ظهور توانمندی‌ها و دستاوردهای خانواده بزرگ تشکل‌های جوانان و فرصتی بی‌نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه آنها باشد.

به گزارش سحاب پرس، الهام مشکل‌گشا دبیر مؤسسه تعالی جوان فردا و برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس گفت: جشنواره «رویش» می‌تواند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌ها، عرصه بروز و ظهور توانمندی‌ها و دستاوردهای خانواده بزرگ تشکل‌های جوانان و فرصتی بی‌نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه آنها باشد.
الهام مشکل‌گشا دبیر مؤسسه مردم‌نهاد جوانان تعالی جوان فردا و برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس در گفت‌وگو با رابط خبری سمن‌های جوانان استان فارس اظهار کرد: تجربه فعالیت‌های گروهی و داوطلبانه در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله نوینی شد و تجربه‌ای بی‌نظیر و ارزشمند را برجای نهاد و باعث شد مجموعه‌هایی خودجوش و متعهد به وجود آید که به‌تدریج به عناصر مهم و غیرقابل‌انکار در فرایند توسعه فرهنگی و پویایی فضای اجتماعی تبدیل شوند.
دبیر مؤسسه مردم‌نهاد جوانان تعالی جوان فردا با اشاره به گروه‌های نظام‌مند و پر مخاطبی که در این مدت، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سرنهاده‌اند، گفت: اینک به مدد همدلی و وفاق دولت جدید و کارگزاران استان می‌توان نقش ویژه‌ای در توسعه فرهنگی جامعه ایفا نمود و از همین رو برای اعتلا و پیشرفت بیشتر این مجموعه‌ها، ضرورت معرفی ظرفیت‌ها و انعکاس دستاوردهای آن بیش‌ازپیش احساس می‌شود.
الهام مشکل‌گشا با پیشنهاد برگزاری جشنواره‌ای با نام «رویش» در بین سازمان‌های مردم‌نهاد، افزود: جشنواره «رویش» می‌تواند؛ مانند جشنواره رویش دانشگاهی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌ها، عرصه بروز و ظهور توانمندی‌ها و دستاوردهای خانواده بزرگ تشکل‌های جوانان و فرصتی بی‌نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه آنها باشد.
او در ادامه بیان کرد: جشنواره رویش به‌عنوان عرصه تجلی توانمندی‌ها و استعدادهای ارزشمند جوانان و بستر مناسب برای انعکاس ظرفیت‌های قابل‌توجه تشکل‌ها است.
برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس گفت: بی‌تردید برای تبلور شعار امسال مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) (جهش تولید با مشارکت مردم) برگزاری شایسته جشنواره‌های رویش گامی مهم به شمار می‌آید که با مشارکت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس محقق خواهد شد.
الهام مشکل‌گشا به‌عنوان دبیر مؤسسه مردم‌نهاد تعالی جوان فردا اعلام کرد: این مؤسسه با بهره‌گیری از همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و معاونت امور جوانان و سایر دستگاه‌های مشارکت‌کننده آمادگی برگزاری اولین جشنواره رویش را در استان دارد تا بدین‌وسیله گامی بلند در مسیر توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها بردارد.
او برخی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره رویش را نهادینه‌سازی هویت تشکل‌های جوانان در جامعه، شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب جوانان در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، تشویق و ترغیب جامعه جوانان به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و ترویج فعالیت گروهی و داوطلبانه در جامعه دانست.
دبیر مؤسسه مردم‌نهاد جوانان تعالی جوان فردا به اهداف این مؤسسه در راستای بهبود کیفیت زندگی از طریق برگزاری آموزش‌ها اشاره کرد و گفت: مؤسسه تعالی جوان فردا تاکنون موفق به برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی باهدف آگاه‌سازی جامعه و بررسی مسائل و مشکلات خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف همراه با ارائه راهکارهای مناسب شده است.
الهام مشکل‌گشا افزود: بیش از ۴۵ رویداد، سمینار، همایش، جشنواره و نمایشگاه در حوزه‌های مختلف جوانان، ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت در استان فارس توسط مؤسسه مردم‌نهاد جوانان تعالی جوان فردا برگزار شده است.
برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی‌های عمومی در حوزه‌های مختلف از طریق رسانه‌های جمعی و فضای مجازی به‌صورت کلیپ، موشن‌گرافیک، عکس‌نوشته توسط مؤسسه تعالی جوان فردا انجام شده، گفت: در طول سالهای فعالیت این مؤسسه مردم‌نهاد، انتشار گاهنامه و خبرنامه به‌منظور انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات سمن در حوزه‌های مختلف اجتماعی و توزیع آن در بین جامعه هدف صورت‌گرفته است.
دبیر مؤسسه مردم‌نهاد جوانان تعالی جوان فردا در آخر جلب حمایت خیرین برای کمک به مناطق کم‌برخوردار را از یکی از فعالیت‌های کلیدی این مؤسسه دانست و افزود: این مؤسسه در طول سال‌های گذشته با همکاری ارگان‌ها، ادارات و سازمان‌ها به اجرای طرح‌های مرتبط با اهداف مجموعه پرداخته است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های مؤسسه به نشانی taalijavan.ir مراجعه نمایند.
انتهای خبر

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=115635

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.