• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0

دومین رویداد بین‌المللی هوش مصنوعی اصفهان آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 115188
  • 03 آبان 1403 - 14:30
دومین رویداد بین‌المللی هوش مصنوعی اصفهان آغاز به کار کرد
مراسم افتتاحیه «دومین رویداد سالانه هوش مصنوعی»، امروز پنجشنبه ۳ آبان‌ماه، با حضور چهره‌هایی در عرصه علم و فناوری کشور و استان در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این رویداد، ساره گلی، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در زندگی بشر، اظهار کرد: دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان با هدف برداشتن گامی کوچک در راستای تحقق این فناوری مهم و با همکاری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش مسابقات این رویداد که در ۵ محور اصلی برگزار می‌شود، ۱۷۹ تیم دانشجویی شرکت کرده‌اند که پس از داوری توسط ۵ کمیته، ۱۳ تیم برتر برای شرکت در مرحله نهایی معرفی شده‌اند. همچنین در بخش سرمایه‌گذاری، ۴۸ شرکت و ۷ واحد صنعتی بزرگ استان و کشور به بیان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خود می‌پردازند.

گلی تصریح کرد: در بخش نمایشگاهی این رویداد، ۱۰۱ شرکت در ۱۱۰ غرفه و چهار واحد بزرگ اقتصادی به نمایش محصولات و ایده‌های فناورانه خود می‌پردازند و در بخش گردهمایی نیز سخنرانانی از آمریکا، اروپا، آسیای شرقی و کره جنوبی به بیان تجربیات خود خواهند پرداخت.

در این آیین، مهدی جمالی‌نژاد، استاندار اصفهان نیز با اشاره به پیشینه علمی و فرهنگی اصفهان، گفت: این شهر تاریخی همواره با هوش ذاتی و مثال‌زدنی مردمش، کانون گرم و تابنده فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی در سطح جهانی، اصفهان با برخورداری از دانشگاه‌ها و مراکز دانشی و علمی معتبر و نیروی انسانی خلاق و ماهر می‌تواند در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فناوری تحولی نو را رقم بزند.

همچنین، شهرام دبیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به جایگاه ایران در حوزه هوش مصنوعی تصریح کرد: ایران از نظر تولیدات علمی رتبه پانزدهم را در دنیا دارد، اما از نظر استفاده از هوش مصنوعی هنوز جایگاه مطلوبی ندارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت، سلامت، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل، امور اقتصادی، آموزش، پژوهش، محیط زیست و حتی حکمرانی خوب، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. طبق پیش‌بینی‌ها، هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند رشد اقتصادی جهان را تا حدود ۱۶ تریلیون دلار افزایش دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=115188

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.