• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز؛

نصب فواره‌ و آب‌نما در ۹۴ نقطه شیراز/ درختان ثمردار کاشته می‌شوند

  • کد خبر : 114854
  • 01 آبان 1403 - 15:01
نصب فواره‌ و آب‌نما در ۹۴ نقطه شیراز/ درختان ثمردار کاشته می‌شوند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از نصب فواره و آب‌نما در ۹۴ نقطه این کلانشهر خبر داد.

مسعود زارعی امروز، اول آبان‌ماه در نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان اینکه نماد شهری یکی از جلوه‌های بصری و هویتی شهر شناخته می‌شود، گفت: شیراز به لحاظ وجود شاخص‌های میراث‌های مذهبی و تاریخی و فرهنگی شهری گردشگرپذیر است، لذا یکی از الزامات این شهر در ایجاد فضاهای شهری آرام و پر نشاط و جلوگیری از غلبه صدای وسایل نقلیه در شهر، نصب نماد شهری متناسب با فرهنگ غنی و مذهبی مردم این کلانشهر است تا شیراز را در مسیر پایتخت بازسازی و راه‌اندازی فواره‌ها، آب‌نماها و نمادها سرآمد کند.

وی با بیان اینکه پرداختن به این مهم در دستور کار کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای ششم شهر شیراز قرار دارد، به طرح «شیراز، شهر فواره‌ها و آب‌نماها» با احیای زیرساخت‌ها و فضاهای جدید اشاره کرد و افزود: برای ایجاد نماد بصری زیبا و متناسب با نیاز زندگی شهروندان، جانمایی آب‌نماها و فواره‌ها مورد بررسی قرار گرفت است تا بهسازی، رفع عیوب و نواقص سیستم پمپ و آبرسانی و احیای سازه‌های آبنماهای بوستان‌ها و احداث فواره‌ها و آب‌نماهای جدید در دستور کار قرار گیرد.

زارعی درباره اهمیت ایجاد فضای آرام و پرنشاط در فضاهای شهری گفت: باید تلاش کنیم فضاهای شهری حس خوبی به شهروندان در حین عبور و مرور روزانه منتقل کنند؛ نمادها و آب‌نماها از لحاظ شاخص‌های بصری می‌توانند در منظرسازی محیط و ارتقای هویت آن مؤثر باشند.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های شهر شیراز وجود فواره‌های و آب‌های روان است که بعد از بررسی موضوع احیای و ساماندهی آب‌نماها و فواره‌ها در لایحه شهرداری تعداد ۹۴ نقطه برای احیا و اجرای فواره‌ها در این کلانشهر شناسایی شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز اظهار کرد: تا ایام عید نوروز تعداد ۲۰ فواره و آب‌نما در مکان تعیین شده احداث و احیا می‌شود تا شیراز پایتخت محیط زیست آسیا در فضاسازی شهری با عنصر آب در شور و نشاط شهروندان سرآمد باشد.

زارعی گفت: یکی از ریل‌گذاری‌های شورا و کمیسیون سلامت ساختن شهری است که پاسخگوی نیازهای روحی شهروندان باشد تا شهرها را محل سرزندگی و نشاط شهروندان قرار دهد لذا موضوع نمادها، فواره ها و آب‌نماها می‌تواند به جاذبه‌های گردشگری شیراز اضافه کند.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از اقدامات و رویکردهای کمیسیون سلامت و خدمات شهری پاسخگویی به نیازها با تعریف پروژه‌ها است، درباره المان میدان امام حسین(ع) نیز گفت: طی دو سال اخیر مقررشد متناسب به جایگاه این امام شهید یک  نماد شهری برگرفته از حادثه عظیم عاشورا در میدان امام حسین (ع) جانمایی شود.

وی با تصریح اینکه طرح نهایی این نماد شهری در کمیسیون سلامت و محیط زیست به تصویب رسیده است، افزود: احداث  این نماد شهری طبق برنامه زمان‌بندی از نیمه دوم آبان‌ماه جاری شروع می‌شود تا این میدانگاه بزرگ شهری متناسب با نامگذاری که دارد از یک المان شهری برخوردار باشد و شیراز به تراز واقعی خود در جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) برسد.

زارعی همچنین از الزام شهرداری به کاشت درختان ثمردار و گیاهان دارویی خبر داد و گفت: کاشت درختان دارویی و ثمردار بر اساس طرح جامع و تفضیلی در شیراز دنبال می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=114854

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.