• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس؛

پیکر شهیده معصومه کرباسی امروز به تهران منتقل می‌شود

  • کد خبر : 114827
  • 01 آبان 1403 - 11:03
پیکر شهیده معصومه کرباسی امروز به تهران منتقل می‌شود
مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر استان فارس بیان کرد: پیکر شهیده معصومه کرباسی امروز به تهران منتقل می‌شود و برنامه‌ها و مراسم تشییع ایشان متعاقباً اعلام خواهد شد.

سهراب مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با بیان اینکه پهپاد رژیم صهیونسیتی شهیده کرباسی و همسرش را هدف قرار داده و به شهادت رساند، گفت: چند روز پیش در یک عملیات پهپادی توسط رژیم غاصب صهیونیستی ۲ شهروند از جنوب لبنان مورد اصابت موشک‌های پهباد قرار گرفتند و مشخص شد این ۲ نفر رضا عواضه از شیعیان لبنان و همسر ایشان معصومه کرباسی از کشور ایران و شهر شیراز بوده است.

وی بیان کرد: مانند بسیاری از عملیات‌های دیگر که رژیم صهیونیستی شهروندان، شیعیان لبنان، خودروها، بازارها، اماکن عمومی، اشخاص مسن، زن‌ها و کودکان غزه و لبنان را مورد هدف قرار می‌دهد در این عملیات نیز این ۲ نفر را مورد هدف قرار داد.

مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه این شهیدان دارای ۵ فرزند بودند، افزود: شهیده معصومه کرباسی و شهید رضا عواضه در دانشگاه شیراز با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده‌اند و به عنوان نخبه علمی در لبنان مشغول به کار بودند.

مظلوم رضایی در ادامه سخنان خود بیان کرد: پیکر شهیده معصومه کرباسی امروز سه‌شنبه اول آبان ماه به تهران منتقل خواهد شد و چنان‌چه برنامه‌های دیگری در قم و مشهد برگزار شود، از طریق بنیاد شهید و مرکز ایثارگران فارس اطلاع‌رسانی خواهد شد و برنامه‌های شیراز را نیز به اطلاع عموم خواهند رساند.

وی تصریح کرد: پس از آن نیز پیکر مطهر این شهیده بر روی دستان مردم سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

مسئول ایثارگران سپاه فجر فارس بیان کرد: در دیداری که با خانواده شهیده کرباسی داشتیم بیان کردند، «هنگامی که درگیری‌های داخلی لبنان زیاد شد از این شهیده درخواست بازگشت داشتیم اما شهید معصومه کرباسی در پاسخ می‌گفت خون من از خون مردم بی‌گناه لبنان و غزه رنگین‌تر نیست و اگر قرار است حرکتی انجام شود من هم دوست دارم در کنار همسر و فرزندانم باشم و شهید شوم.»

مظلوم رضایی تصریح کرد: شهیده معصومه کرباسی به عنوان اولین شهیده جمهوری اسلامی و استان فارس در دفاع از قدس و آزادی قدس شریف نام گرفته است.

به گزارش سحاب پرس، روز شنبه مورخ ۲۸ مهر ماه سال ۱۴۰۳ در نتیجه حمله پهپادی ضدانسانی رژیم صهیونیستی در یک مکانی عمومی در منطقه جونیه لبنان، یکی از بانوان ایرانی مقیم لبنان به نام معصومه کرباسی به‌ همراه همسرش رضا عواضه به شهادت رسیدند.

شهیده کرباسی فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای بود که در سال ۱۳۸۲ با همکلاسی لبنانی خود شهید دکتر رضا عواضه ازدواج کرد و به همراه همسرش در سال ۱۳۸۳ به لبنان رفت و در آنجا به حزب الله لبنان پیوستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=114827

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.