• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
0
مدیرکل پست استان فارس مطرح کرد:

از پردازش روزانه ۵۰ هزار مرسوله تا ضرورت راه‌اندازی هاب پستی

  • کد خبر : 112155
  • 16 مهر 1403 - 19:45
از پردازش روزانه ۵۰ هزار مرسوله تا ضرورت راه‌اندازی هاب پستی
مدیرکل پست استان فارس از پردازش روزانه ۵۰ هزار مرسوله در پست خبر داد و گفت: هاب پستی موضوع مهمی است که باید راه‌اندازی شود و در این حوزه نیاز به فضا داریم تا قدم مثبتی را برای پست استان و جنوب کشور برداریم.

روح‌الله عباسی در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست اظهار کرد: با توسعه تجارت الکترونیک صنعت پست نیز توسعه پیدا کرد و بخشی از ظرفیت ایجاد شده در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه امروز در مشاغل خانگی نیز شاهد توسعه زیرساخت فناورانه هستیم، افزود: در ایام کرونا حجم بالایی از فروش و خریدهای اینترنتی را شاهد بودیم و صنعت پست کمک شایانی به کسب‌وکار مردم کرد.

مدیرکل پست استان فارس تصریح کرد: ذائقه مردم در خرید و فروش اینترنتی از سکوهای داخلی و بومی تغییر کرد اما همه فضای دیجیتال در بحث اقتصاد دیجیتال فعالیت دارد و خروجی آن محصولاتی است که در شبکه پستی جابه‌جا می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در حالی که تصور می‌شد با توسعه ارتباطات الکترونیک صنعت پست کم‌رنگ شود اما همین شرایط باعث شد، این صنعت پر رونق و امروز برای صنعت و شبکه پستی اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته، پست در پروژه‌های مهمی همچون کنکور، کارت سوخت، ثبت‌نام کارت ملی، نمایشگاه کتاب الکترونیک، پروژه ملی توزیع کالابرگ نفت سفید، کالا برگ ارزاق نهادینه بود و خدمات بسیاری به مردم ارائه داد.

مدیرکل پست استان فارس ادامه داد: توسعه فضای دیجیتال اقتصاد دیجیتال را به همراه آورد و امروز یکی از مباحث مهم دنیا شد که این حوزه در قالب فروشگاه‌های الکترونیک همراه بود.

پردازش روزانه ۵۰ هزار مرسوله در پست فارس

عباسی در ادامه به تشریح فعالیت اداره کل پست فارس پرداخت و اظهار کرد: روزانه در پست فارس ۵۰ هزار مرسوله صادر و وارد شده پردازش می‌شود که از این تعداد ۳۰ هزار محصول وارد و ۲۰ هزار محصول صادر می‌شود.

وی افزود: در کلان‌شهر شیراز و صدرا بالغ بر ۱۷ هزار محصول توزیع می‌شود که در حوزه توزیع شیراز ۱۹۰ نفر فعالیت دارند تا این گستره را پوشش دهند.

مدیرکل پست استان فارس تصریح کرد: در شیراز و صدرا ۱۰ واحد دولتی فعالیت دارند، این در حالی است که در دیگر کلان‌شهرهای هم تراز این عدد بیشتر است که نقاط تماس و خدمت‌رسان به مردم هستند.

عباسی با اشاره به برخی از ضعف واحدهای پستی دولتی در شمال‌غرب شیراز، خاطرنشان کرد: هاب پستی موضوع مهمی است که باید راه‌اندازی شود و در این حوزه نیاز به فضا داریم تا قدم مثبتی را برای پست استان و جنوب کشور برداریم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی‌ها در حوزه پست فارس ابراز امیدواری کرد: با حمایت استان برنامه‌ریزی‌ها محقق شود و عقب‌ماندگی‌های حوزه پست که بخشی ناشی از کمبود امکانات و فضای عملیاتی است، برطرف شود.

مدیرکل پست استان فارس بر انجام فعالیت ماهیت‌های خصوصی که در مقابل آن وجود واحدهای دولتی در امنیت خدمات مؤثر است، تاکید کرد و ادامه داد: ادعای اینکه از یک بستر سو استفاده شود، همواره وجود داشته است اما با تلاش و همکاری که دفاتر پیشخوان دولتی با پست دارند به صورت مرتب توسط مراکز، بازرسی و رصد آنها انجام می‌شود.

باز کردن محصولات پستی صرفاً با حکم قضائی امکان‌پذیر است

عباسی اضافه کرد: عمده فعالیت صنعت پست در حوزه خرید و فروش کالا است و موضوع مبارزه با کالای قاچاق یکی از موضوعاتی است که به جد در دستور کار است و شرکت ملی پست و صنعت حمل‌ونقل به جد با آن مواجه هستند و در کنترل آن بسیار تلاش دارند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اجازه باز کردن محصولات پستی را نداریم و این اقدام صرفاً با حکم قضائی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: پست در بخش قبول بسته‌های پستی مقررات سختگیرانه دارد، به گونه‌ای که هیچ مرسوله در بسته‌ای را پست پذیرش نخواهد کرد و متصدی در مبادی آن را کنترل می‌کند.

مدیرکل پست فارس همچنین در پایان تاکید کرد: علاوه بر فعالیت و رصد ۷۰۰ دفتر پیشخوان دولتی شهری و روستایی در سطح استان، ۲۵۰ دفتر پست در سطح شهر شیراز مکلف هستند که در هنگام تحویل کالا همه مقررات لازم را رعایت کنند و با باز بودن درب مرسوله، به رؤیت متصدی برسد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=112155

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.