• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
0
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز؛

‌افزایش ۱۶ درصدی تولید گندم در شیراز

  • کد خبر : 110718
  • 08 مهر 1403 - 16:50
‌افزایش ۱۶ درصدی تولید گندم در شیراز
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از تولید ۵۹ هزار و ۲۰۰ تن گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش ۱۶ درصدی یافته است.

محمد میرزایی امروز، ۸ مهرماه در نشست جهادکشاورزی شهرستان شیراز با اعلام این مطلب تصریح کرد: این میزان از تولید گندم در سطح ۸ هزار هکتار کشت آبی و ۲۷ هزار هکتار کشت دیم برداشت شده است که میانگین عملکرد مزارع کشت آبی در هر هکتار ۴۷۰۰ کیلوگرم و در مزارع کشت دیم ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصول گندم اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از میزان کل گندم تولیدی این شهرستان مقدار ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

میرزایی تصریح کرد: بارش‌های مناسب بهاری، اجرای طرح‌های مختلف از جمله ترویج و توسعه استفاده متناسب از کودهای شیمیایی با به‌کارگیری سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، طرح گندم بنیان، طرح پتانسیل عملکرد و اجرای طرح کم نهاده از جمله دلایل بهبود عملکرد و افزایش تولید گندم در سال زراعی گذشته است.

وی یادآور شد: در زمان برداشت مزارع غلات یک شبکه مراقبت برداشت متشکل از ۵ اکیپ و شامل کارشناسان خبره تشکیل و کار نظارت را در مناطق تحت پوشش بر عهده داشته‌اند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در خصوص میزان تولید دیگر محصولات شتوی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته حدود ۲۰ هزار تن جو از سطح مزارع این شهرستان برداشت و به بازار مصرف خوراک دام و طیور عرضه شده است.

وی بیان کرد: میزان تولید دانه روغنی کلزا نیز حدود ۲۳۳ تن از سطح زیر کشت نزدیک به ۱۲۵ هکتار بوده است که عمدتاً به صورت تضمینی توسط شرکت دانه‌های روغنی خریداری شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=110718

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.