• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
0
در آئین بزرگداشت روز آتش‌نشان در شیراز مطرح شد؛

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان خرید تجهیزات آتش نشانی شیراز

  • کد خبر : 110385
  • 07 مهر 1403 - 9:08
تخصیص ۶۰ میلیارد تومان خرید تجهیزات آتش نشانی شیراز
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز گفت: در بودجه سازمان آتش‌نشانی در سال جاری تنها ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز در نظر گرفته شده است و هم‌اکنون ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در تدارک خرید آن‌ها هستیم.

روح‌الله خوشبخت در آیین بزرگداشت روز آتش‌نشان و همزمان افتتاحیه نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به مناسبت روز آتش‌نشان اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شهر شیراز در سال ۱۳۲۹ تاسیس شد و اولین ایستگاه آتش‌نشانی که در این کلانشهر احداث شد در سال ۱۳۵۲ و ایستگاه پل حر است که این ایستگاه در سال جاری به صورت کامل نوسازی و بازسازی می‌شود.

وی افزود: یکی از نقاط قوت این سازمان تهیه و تصویب طرح جامع ایمنی و اطفا حریق شهرداری شیراز است که در ۱۰ فصل تدوین شده است و تمام اقداماتی که در حوزه این سازمان اتفاق می‌افتد بر مبنای این طرح علمی جامع است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز تصریح کرد: بودجه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ سه برابر افزایش داشت و از ۷۰ میلیارد به ۲۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت، چرا که این سازمان علاوه بر موضوعات عملیاتی در حوزه ستادی نیز جزو سازمان های برتر در حوزه شهرداری شیراز و کشور است و نمود واقعی آن در ارزیابی ده گانه‌ای است که نمره کسب شده توسط این سازمان از ۹۰ تا ۱۰۰ بوده است.

خوشبخت خاطر نشان کرد: در پروژه های ۱۸ گانه تعریف شده از سوی کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در راستای افزایش ایمنی و رفع بحران در شهر شیراز، همزمان با اجرای این پروژه‌ها در سطح مناطق با دستور شهردار شیراز ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در حال احداث و یا نوسازی است.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح جامع در گام اول باید تعدا ایستگاه‌ها از ۲۴ به ۳۲ ایستگاه افزایش یابد که هم اکنون ۵ ایستگاه در حال احداث و ۵ ایستگاه در حال نوسازی است و تا پایان سال خبرهای خوبی در این حوزه به شهروندان اعلام می شود.

وی ادامه داد: در بودجه سازمان آتش‌نشانی در سال جاری تنها ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز در نظر گرفته شده است و هم اکنون ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در تدارک خرید آن‌ها هستیم و براساس سیاست‌های شورا و شهرداری نوسازی ناوگان، بروزرسانی تجهیزات در اولویت است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز در پایان نوید داد: در آبان از نردبان ۵۶ متری رونمایی می‌شود و موضوع خرید نردبان جدید نیز در دستور کار است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=110385

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.