• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
0
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

مردم را با وقف‌های مورد نیاز جامعه آشنا کنیم

  • کد خبر : 109605
  • 01 مهر 1403 - 17:25
مردم را با وقف‌های مورد نیاز جامعه آشنا کنیم
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و آمور خیریه خواستار توجه دادن مردم و خیران به وقف های جدید مورد نیاز در هفته وقف شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل امروز، اول مهرماه با بیان اینکه شانزدهم ربیع‌الاول در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز وقف و آغاز هفته وقف نامگذاری شده است، گفت: این هفته فرصتی برای بیان آثار و برکات وقف و اهمیت و ضرورت آن برای مردم است.

وی افزود: بیان فعالیت‌هایی که در موقوفات صورت می‌گیرد باعث تشویق خیران برای وقف‌هایی در حوزه‌های مورد نیاز جامعه است که طیف وسیعی از نیازها را شامل می‌شود.

عادل گفت: وقف موضوع آشنایی برای مردم کشور ما به ویژه مردم استان فارس است که بیشترین موقوفه‎‌ها را در خود جای داده است و پیشگام انجام عمل خداپسندانه وقف بوده‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: مردم در هر برهه زمانی و با توجه به نیازهایی که وجود داشته است وقف‌هایی را صورت داده‌اند که از آب انبارها و کاروانسراها به عنوان نمونه‌هایی از این نیازها در دوران گذشته می‌توان نام برد.

وی افزود: امروز نیازها متفاوت است و در موضوعات آموزش، درمان، نخبه‌پروری، یاری رساندن به استعدادهای درخشان، ازدواج و اشتغال و موضوعات مربوط به جوانان به عنوان بخشی از نیازهای امروز جامعه نیازمند وقف‌های جدید هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: خیران می‌توانند امروزه در این عرصه‌ها نقش‌آفرینی و باعث شادی و امید آفرینی شوند.

عادل با بیان اینکه در اسلام انفاق و صدقات جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: به واژه وقف در آیات قرآنی به صورت مستقیم اشاره‌ای نشده است اما بیشترین مصداق توصیه‌هایی که در مورد انجام کار خیر و از جمله خیرات، حسنات، انفاق، صدقات و بذل مال مطرح شده و تحت عنوان باقیات صالحات و صدقه جاریه مورد تاکید قرار گرفته است را می‌توان در مورد وقف مشاهده کرد.

وی ادامه داد: آیات زیادی از قرآن مردم را توصیه به سبقت گرفتن در کار خیر می‌کند و یا اینکه از مردم می‌خواهد بدون توجه به اموال فانی به زندگی خود رنگ خدایی بدهند.

عادل اظهار کرد: مصداق این آیات الهی موقوفاتی است که از گذشته وقف شده‌اند و با گذشت صدها سال از پایان حیات مادی واقفان خیر اندیش، هنوز نام و برکات کار آنان در عرصه وقف جاودانه و جاری است و هر کس از ثمرات وقف آنان استفاده می کند از آن‌ها نیز یاد می کند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی اوقاف فارس، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و آمور خیریه با قدردانی از مسئولان اوقاف فارس اظهار کرد: امیدواریم که مسئولان اوقاف در سراسر کشور و همچنین فعالان حوزه وقف تمامی تلاش خود را برای آشنایی خیران و واقفان با نیازهای جدید جامعه به کار گیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109605

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.