• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

مراقب افراطی‌ها برای جلوگیری از ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی باشیم

  • کد خبر : 109201
  • 29 شهریور 1403 - 10:41
مراقب افراطی‌ها برای جلوگیری از ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی باشیم
عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با تاکید بر اینکه همدلی شیعه و سنی خواب‌های دشمنان را آشفته کرده است، گفت: باید هوشیار باشیم که افراد افراطی کنترل شده و باعث تفرقه بین امت اسلامی نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین امین رصاف در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: هفته وحدت ابتکار نظام جمهوری اسلامی ایران برای یک هدف مقدس، بزرگ و قرآنی بود.

وی با بیان اینکه شعائر الهی تأکید می‌کنند که از تفرقه بپرهیزید و به ریسمان الهی چنگ بزنند، گفت: هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌الاول بنا بر نقل اهل سنت در ولادت پیامبر(ص) تا ۱۷ ربیع‌الاول بنا بر نقل تشیع در ولادت حضرت محمد(ص) است. این ابتکار برای یک هدف مهم صورت گرفت.

رصاف تصریح کرد: در طول تاریخ دشمنان از اختلافات برای اهدافشان بهره بردند اما نظام جمهوری اسلامی با هوشیاری توانست در حد قابل قبولی از اختلافات و تفرقه‌ها جلوگیری کند تا شیعه و سنی در کنار هم برادرانه زندگی کنند و همان‌گونه که شاهد هستیم اهل تسنن در مراکز قدرت، در مجلس و در دولت نماینده دارند و آزادانه فعالیت می‌کنند و همچنین مشاهده کردیم که در دفاع مقدس برادران اهل تسنن در کنار شیعیان جنگیدند و برخی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این همدلی خواب‌های دشمنان را آشفته کرده است. همواره باید هوشیار بود که بخش افراطی که در بین اهل تسنن یا در بین اهل تشیع ممکن است وجود داشته باشد، توسط جمعیت عظیم معتدل که نگاه دقیقی دارند کنترل شود و البته مراقب باشند که ناخواسته به دام افراد افراطی نیفتند.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شیعه و سنی اهداف مشترک زیادی دارند، گفت: اعتقاد به خداوند، قرآن کریم، پیامبر اسلام و … از مشترکات شیعه و سنی است، بنابراین ضروری است که این همدلی را تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هر کدام از جوانان ما با تعدادی از اهل تسنن رفاقت داشته باشند و یکدیگر را یاری کنند، گفت: محور وحدت، اسلام و قرآن است و این وحدت و محوریت را باید حفظ کرد. هر چقدر وحدت امت اسلام قوی‌تر باشد آسیب‌های دشمن تاثیر کمتری خواهد داشت.

رصاف با اشاره به مسئله فلسطین و مردم مظلوم غزه، تصریح کرد: همانطور که در مسئله غزه دیدیم دشمن همواره تلاش داشته است که برادران اهل تسنن در این موضوع ورود پیدا نکند. بنابراین همت ما باید بر این باشد که قدردان این نعمت و این هفته باشیم و فکر نکنیم بدون دلیل این هفته را به نام وحدت نامگذاری شده است.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس بیان کرد: یکی از اهداف مهم و اساسی در این نامگذاری این روز این است که شیعه و سنی بر اساس مشترکات اصلی با هم اتفاق نظر کنند و در کنار هم قرار بگیرند.

رصاف هر نوع بی‌توجهی به وحدت را بی توجهی به اسلام محسوب کرد و گفت:  ان‌شاءالله که در کنار برادران اهل تسنن با همت بالا به اهداف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109201

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.