• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - محرم - 1446
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0

توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه شیراز

  • کد خبر : 99982
  • 14 تیر 1403 - 22:28
توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه شیراز
توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و دانشگاه شیراز در حمایت از دست‌یابی به مرجعیت علمی، فناورانه و توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شد.

توافق‌نامه یادشده طی نشستی، به امضای میثم فرج‌الهی، رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

محوری‌ترین موضوع این توافق‌نامه، حمایت از ایفای نقش مؤثر دانشگاه در دستیابی به مرجعیت علمی، توسعه‌ علم و دستاوردهای علمی فاخر توسعه‌ فناوری و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، جذب نخبگان و توسعه‌ی زیرساخت‌های آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری است.

از مهم‌ترین اهداف توافق‌نامه‌ی همکاری معاونت علمی و دانشگاه شیراز می‌توان به حمایت از تحقق مرجعیت علمی‌پژوهشی مسئله‌محور و تحول‌آفرین و انتشار دستاوردهای پژوهشی برتر در دانشگاه در سطح بین‌المللی و توسعه‌ی همکاری‌های دانشگاه با بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ با استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

حمایت از توانمندسازی تخصصی و اشتغال‌پذیری دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه، کمک به بلوغ و توسعه‌ی زیرساخت‌های فناوری و آزمایشگاهی در دانشگاه از دیگر محورهای این توافق‌نامه همکاری مشترک است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، این توافق‌نامه در قالب پژوهانه (گرنت)، تسهیلات و اعتبار مالیاتی به ارزش تقریبی۴۵۰ میلیارد تومان، به مدت دوسال میان معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه شیراز منعقد شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=99982

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.