• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0
سرپرست نهاد ریاست جمهوری؛

آغاز عملیات احداث شهرک تخصصی زنجیره مس شهید رئیسی در لامرد

  • کد خبر : 99670
  • 12 تیر 1403 - 14:05
آغاز عملیات احداث شهرک تخصصی زنجیره مس شهید رئیسی در لامرد
در آئینی به صورت ویدئوکنفرانس با دستور محمد، مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری، عملیات احداث شهرک تخصصی زنجیره مس شهید رئیسی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری امروز، ۱۲ تیرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی این شهرک گفت: برای جانمایی شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس قریب به دو سال توسط کارشناسان زمان برد تا منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان نقطه امیدبخش این طرح شناسایی شد و هم‌اکنون بستر سرمایه‌گذاری را ایمیدرو فراهم می‌کند.

محمد مخبر با بیان اینکه هرچه جلوتر می رویم فقدان شهید آیت‌الله رئیسی بیشتر دیده و احساس می‌شود، گفت: معادن یکی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور هستند و معادن مس، موقعیت فوق‌العاده برای کشور ایجاد می‌کنند، به گونه‌ای که هم‌اکنون ۳۴۵ هزار تن تولید محصولات مس در کشور داریم.

وی گفت: با توجه به اکتشافی که تاکنون در حوزه مس صورت گرفته، قریب به ۱.۶ درصد ذخایر مس دنیا مربوط به ایران است و با تکمیل زنجیره مس از خام‌فروشی این محصول جلوگیری می کنیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: کارهای دولت تسهیلگری است و این بستر سرمایه‌گذاری را ایمیدرو فراهم کرده است.

به گزارش سحاب پرس، در این مراسم عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو، سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، علی رستمی مجری طرح توسعه زنجیره مس، کوروش فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، حسن شیخ نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و جمعی از مسئولان استان فارس و لامرد در این آغاز فعالیت این شهرک تخصصی زنجیره مس حضور داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=99670

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.