• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
1
رییس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد

استمرار قلع و قمعِ تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی فیروزآباد

  • کد خبر : 99371
  • 09 تیر 1403 - 10:56
استمرار قلع و قمعِ تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی فیروزآباد
رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از اجرای دستور قضایی و بازگشت 5 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، مهدی اسکندری گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، یک مورد اعیانی غیر مجاز واقع در بخش مرکزی شهرستان قلع و قمع و اراضی فوق به چرخه تولید بازگشت.

به گفته وی؛ با اجرای این حکم، از آغاز سال جاری تاکنون دو مورد اعیانی غیر مجاز قلع و قمع و میزان ۹ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان آزاد سازی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی جرم محسوب می‌شود.

اسکندری تاکید کرد: شهروندان قبل از انجام هرگونه اقدام در اراضی زراعی و باغی اعم از خرید و فروش، تفکیک، دیوار و فنس کشی، احداث بنا و به طور کلی هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

او افزود: با توجه به اثرات غیرقابل جبران تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود، لزوم مشارکت و نظارت همگانی برکسی پوشیده نیست.

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=99371

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.