• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
2
معاون استاندار فارس؛

‌جهاد تببین در حوزه میراث فرهنگی، معرفی داشته‌های اصیل ایران است

  • کد خبر : 99280
  • 07 تیر 1403 - 18:23
‌جهاد تببین در حوزه میراث فرهنگی، معرفی داشته‌های اصیل ایران است
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: جهاد تبیین در حوزه میراث فرهنگی، معرفی فرهنگ، هنر و داشته‌های فرهنگی و تمدنی اصیل ایران است.

محمد فرخ‌زاده در نشست هماهنگی جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که با حضور مسئولان میراث فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه برپایی رویدادها حلقه مفقوده استان در سال‌های گذشته بوده است، افزود: با برنامه‌ریزی منسجم، نگاه عرصه ملی و بین‌المللی معطوف به داشته‌های فارس و توانمندی‌های آن خواهد شد.

وی از نگاه ویژه استاندار فارس به میراث فرهنگی خبر داد و افزود: جشنواره چند رسانه‌ای باعث رویش‌ها و ساخت آثار فاخری خواهد شد که در طول سال امکان استفاده از آن در رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی وجود دارد.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه گردشگری با پدیده‌های نوظهوری همانند هوش مصنوعی مواجه شده و دانشگاه شیراز نیز در حوزه متاورس پیمان‌های خوبی با مراکز علمی جهان منعقد کرده است، گفت: این جشنواره ملی موجبات استعدادیابی را فراهم کرده و می‌تواند رونق بسزایی در اقتصاد گردشگری در پی داشته باشد.

معاون استاندار فارس از اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست با بهره‌مندی از اساتید برجسته در حوزه آموزشی با برپایی کارگاه‌ها و دوره‌های توانمندسازی تلاش کنند این جشنواره فقط از لحاظ شکلی برگزار نشود و بار محتوایی و آموزشی بیشتری را به عنوان دستاورد برای استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برپایی رویدادها نیاز به انسجام بیشتری دارد، افزود: در زمان محدود باقی‌مانده لازم است کارگروه‌های تخصصی، تعداد مخاطبین، هزینه‎‌های جشنواره، میزان پشتیبانی وزارت میراث، امکانات سخت‌افزاری مورد نیاز و خروجی این جشنواره برای استان سریعاً تعیین تکلیف شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، فرخ‌زاده با تاکید بر اینکه استان پهناور فارس دارای ظرفیت‌های ارزشمند متعددی در حوزه گردشگری است، گفت: ضروری است چند بخش ویژه از جمله زیارت و گردشگری دینی و مذهبی، گردشگری آیینی و ارزشی خصوصاً به دلیل همزمانی با کنگره بزرگ شهدای فارس و بخش‌های اقتصاد گردشگری و تولیدات کودک و نوجوان به عنوان مهم‌ترین عناصر بومی‌سازی جشنواره در استان فارس با هدف مخابره دیدگاه‌ها به سطح ملی و بین‌المللی به آن اضافه شود.

انتهای پیام

۱۱۴

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=99280

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.