• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
0
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس؛

ارائه نزدیک به ۱۶هزار خدمت سلامت محور در بیمارستان صحرایی قادرآباد فارس

  • کد خبر : 99250
  • 07 تیر 1403 - 22:30
ارائه نزدیک به ۱۶هزار خدمت سلامت محور در بیمارستان صحرایی قادرآباد فارس
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس از ارائه نزدیک به ١۶ هزار خدمت سلامت محور در بیمارستان صحرایی جهادی شهدای سلامت فارس در بخش قادرآباد خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، سرهنگ پاسدار «حسین صمصام» با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی جهادی شهدای سلامت فارس در بخش قادرآباد، از ٢٩ خردادماه ١۴٠٣ تا یکم تیر سال جاری، از ارائه ١۵ هزار و ٩۵۴ خدمت در حیطه های مختلف پزشکی در این خدمت جهادی، در بخش قادرآباد خبر داد.

او افزود: از مجموع ١۵ هزار و ٩۵۴ خدمت سلامت در این بیمارستان صحرایی طی مدت چهار روز برپایی، پنج هزار و ٣٠۶ خدمت مربوط به ویزیت بیماران در کلینیک های تخصصی، هزار و ٧٢٠ خدمت مربوط به ویزیت پزشکان عمومی و دو هزار و ٧٨٠ خدمت نیز مربوط به خدمات دندان پزشکی بوده است.

سرهنگ پاسدار صمصام همچنین از انجام ٢٠ عمل جراحی در اتاق عمل سیار این بیمارستان صحرایی و انجام ١٠ عمل جراحی در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) سعادت شهر به عنوان بیمارستان پشتیبان، با حضور اساتید دانشگاه خبر داد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس از دیگر خدمات ارایه شده در بازه زمانی برپایی بیمارستان صحرایی در بخش قادرآباد، به انجام هزار و ٨٠٠ تست آزمایشگاهی، انجام ١۶٠ مورد سونوگرافی، ١۶٠ مورد نوار قلب و خدمات دیگری شامل رادیولوژی، سی تی اسکن، اکوکاردیوگرافی، پایش سلامت، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و مشاوره ناباروری اشاره کرد.

او اضافه کرد: همچنین در این مدت، سه هزار و ۴٠٠ نسخه تجویز شده از سوی پزشکان جهادی حاضر در بیمارستان، تامین دارو شد.

حسین صمصام اجرای رزمایش بین سازمانی برای آمادگی و هم افزایی در بحران های احتمالی، ارزیابی منابع انسانی و تجهیزاتی برای بحران های احتمالی، به کارگیری و آماده به کار کردن تجهیزات بیمارستان صحرایی و تیم های واکنش سریع، آمادگی و حفظ انسجام جهادگران سلامت، کاهش حجم تردد و مراجعه های غیر ضروری به مراکز درمانی مرکز استان، خودسازی، تقویت روحیه معنوی و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان، کمک به افزایش امید به زندگی با ارتقای سطح سلامت و برطرف کردن مشکلات بهداشتی و درمانی در منطقه هدف را از مزایای برپایی این بیمارستان صحرایی برشمرد.

بیمارستان صحرایی بخش قادرآباد، از سه شنبه، بیست و نهم خرداد ١۴٠٣، آغاز به کار کرد و تا یکم تیر سال جاری، با حضور روزانه ٢٠ پزشک متخصص و فوق تخصص، ١٠ دندان پزشک، پنج پزشک عمومی، چهار داروساز، ۴٠ پیراپزشک و ٣۵ نیروی پشتیبان و با ارائه خدمات رایگان به بیماران و مراجعان برپا شد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس، ضمن تشکر از حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در بیمارستان صحرایی و حمایت معنوی ایشان، از حمایت های ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت های دانشگاه،فرمانده محترم سپاه فجر فارس، مجموعه استانداری، فرمانداری شهرستان خرم‌بید، سازمان های بیمه گر، بیمارستان مسلمین و خیرین سلامت در برپایی بیمارستان صحرایی بخش قادرآباد قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=99250

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.