• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
0

کام مردم ۴۰ روستای فارس  با آب پایدار، شیرین شد

  • کد خبر : 99112
  • 07 تیر 1403 - 18:18
کام مردم ۴۰ روستای فارس  با آب پایدار، شیرین شد
همسو با گشایش طرح سراسری آبرسانی به ۸۱۴ روستای کشور، طی  مراسمی با حضور بر خط سرپرست دولت سیزدهم، طرح آبرسانی به ۴۰ روستای استان فارس با صرف اعتباری بالغ بر ۴۱۸ میلیارد تومان، به بهره‌برداری رسید.

همزمان با گشایش طرح سراسری آبرسانی به ۸۱۴ روستای کشور در قالب طرح‌های جهاد آبرسانی، امروز، ۷ تیرماه طی مراسمی با حضور محمد مخبر سرپرست دولت سیزدهم( ارتباط تصویری) علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، هاشم امینی  مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور( ارتباط تصویری)، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، علی شبانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس و جمعی از مدیران عامل صنعت آب و برق استان، طی ارتباط تصویری سرپرست دولت سیزدهم با محل افتتاحیه، طرح آبرسانی به ۴۰ روستای استان فارس‌، با صرف اعتباری بالغ بر ۴۱۸ میلیارد تومان، در مدار بهره برداری قرار گرفت.

استاندار فارس در این مراسم اقدامات جهاد آبرسانی را یک نهضت خدمت رسانی ماندگار توصیف کرد و افزود: در دولت مردمی شهید رئیسی اقدامات بسیار خوبی در حوزه آب و برق صورت گرفته است.

محمدهادی ایمانیه، بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۴۸ روستای استان فارس را یک حرکت بزرگ عنوان کرد و گفت: گشایش این تعداد پروژه و این حجم از فعالیت آبرسانی در کوتاه مدت توسط شرکت‌های آبفا فارس و شیراز، خود برند و نماد فاخری در حوزه خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

وی در ادامه به بیان اجمالی مشخصات فنی پروژه‌های مورد افتتاح پرداخت و افزود: همسو با سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی مبنی بر ارائه خدمات آبرسانی به مناطق کم‌برخوردار کشور، شرکت آبفا استان فارس از ابتدای دولت سیزدهم از طریق قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) برنامه آبرسانی به ۳۷۲ روستا را در دستور کار خود قرار داد.

ایمانیه ادامه داد: از این میزان، عملیات آبرسانی به ۱۱۰ روستا در سال اول فعالیت دولت شهید آیت‌الله رئیسی به سرانجام رسید. در سال دوم این برنامه نیز پروژه‌های آبرسانی به ۱۲۵ روستا گشایش یافت. از روز شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان تاکنون هم طرح آبرسانی به ۴۰ روستای دیگر استان آماده بهره‌برداری شده است.

به گفته استاندار فارس، طرح آبرسانی به ۴۰ روستای فارس شامل اجرای ۱۳۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۳ هزار و ۸۲۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب، حفر و تجهیز ۷ حلقه چاه، اجرای قریب به ۱۴ کیلومتر خط انتقال برق و احداث ۶ باب ایستگاه پمپاژ است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از طرح مزبور که با اعتباری بالغ بر ۴۱۸ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است، بیش از ۱۷ هزار و ۴۴۱ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز ابراز داشت: پروژه های به بهره برداری رسیده جهاد آبرسانی، خیرین و گروه های جهادی در چله خدمت شرکت آبفا شیراز شامل آبرسانی به هشت روستا با ۳۹/۴ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال، دوهزار متر مکعب احداث مخازن و حفر و تجهیز سه حلقه چاه با هزینه ۹۹ میلیارد تومان می باشد.

بهمن بهروزی ابراز داشت: با اجرای این پروژه های آبرسانی شرکت آبفا شیراز، هفت هزار خانوار و در مجموع ۲۸ هزار نفر تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=99112

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.