• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
1
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت:

تولید ۷۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در فارس

  • کد خبر : 98740
  • 04 تیر 1403 - 23:25
تولید ۷۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن کلزا در سطح پنج هزار و ۷۸۵ هکتار از مزارع این استان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور با بیان اینکه برداشت این محصول از اواسط فروردین ماه آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر عملیات برداشت کلزا در مناطق گرمسیری استان فارس به پایان رسیده و در مناطق معتدل آغاز شده است.
به گفته وی؛ عملیات برداشت کلزا تاکنون در سطح سه هزار و ۱۲۸ هکتار از مزارع با استفاده از ۳۲ دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا انجام شده که در کاهش ریزش دانه گیاه بسیار موثر است.
این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از پنج هزار و ۳۰۰ تن کلزا برداشت شده از سطح مذکور به ۱۰ مرکز خرید در سطح استان فارس تحویل شده است.
دهقان پور پیش بینی کرد: با پایان عملیات برداشت، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن محصول از مزارع کلزا استان فارس تولید و تحویل مراکز خرید شود.
وی، نرخ خرید تضمینی اعلام شده توسط دولت برای هر کیلوگرم محصول کلزا را ۳۵۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: در سال زراعی جاری خرید این محصول توسط بخش خصوصی انجام می شود.

اجرای طرح توسعه کشت کلزا در مزارع فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اجرای ۱۰ طرح تغذیه بهینه کلزا و همچنین طرح افزایش حداکثر عملکرد این دانه روغنی در این استان اشاره کرد و گفت: برای افزایش کمی و کیفی این محصول در سطح بیش از دو هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع از عناصر ریز مغذی استفاده شده است.
دهقان پور به بیان اهداف برنامه توسعه کشت کلزا در استان فارس پرداخت و افزود: برای صرفه جویی در مصرف آب و کاهش میزان بذر مصرفی به مقدار ۴ کیلوگرم در هکتار، طرح توسعه کشت روی پشته و کشت کف کار در سال زراعی جاری اجرا شد.
وی تصریح کرد: در این طرح ۷۲۳ هکتار کشت روی پشته و هزار و ۴۳۱ هکتار کشت کف کار در مزارع کلزا استان فارس انجام شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: در اجرای طرح توسعه آبیاری های نوین نیز برای صرفه جویی در مصرف آب، آبیاری مزارع کلزا در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار به صورت بارانی و میکرو انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=98740

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.