• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
0
استاندار فارس؛

نواقص زیست محیطی آزادراه شیراز ـ اصفهان برطرف می‌شود/ ایرتاکسی‌ها به شیراز می‌آیند

  • کد خبر : 98677
  • 03 تیر 1403 - 23:41
نواقص زیست محیطی آزادراه شیراز ـ اصفهان برطرف می‌شود/ ایرتاکسی‌ها به شیراز می‌آیند
استاندار فارس در خصوص نواقص زیست محیطی آزادراه شیراز ـ اصفهان که چندی پیش موجب تلف شدن یک خرس با توله‌اش در این محور شد، گفت: این نواقص زیست محیطی را برطرف خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا این آزادراه تبدیل به محیطی امن هم برای رفت و آمد انسان‌ها و هم حیات وحش شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۳ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار سحاب پرس در خصوص وضعیت تأمین مسکن ایثارگران در قالب نهضت ملی مسکن نیز گفت: ۵۰ درصد از ۱۴ هزار زمین مورد نیاز برای مسکن ایثارگران استان تأمین شده است اما در عین حال این مسئله در حال پیگیری است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده در استان پرداخت و افزود: ۸۷ پروژه کلان استان را در دو جلسه با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده ولی فقیه در استان مرور کردیم. در همین جلسات، میثاق نامه‌ای طراحی شده است که برقراری عدالت در انجام پروژه‌ها، آمایش سرزمینی، بالاتر بودن پیشرفت فیزیکی، اولویت‌دار بودن در توسعه استان، جمعیت بالاتر استفاده کنندگان و متناسب بودن با جایگاه علمی و فناوری استان فارس، ۶ اصل مهم این میثاق‌نامه هستند.

استاندار فارس برخی از این پروژه‌ها را برشمرد و افزود: احداث پالایشگاه دوم شیراز با ظرفیت ۱۲۰ بشکه و احداث خط انتقال فرآورده‌ها از پالایشگاه بندرعباس به طرف شیراز در دستور کار قرار دارد که با هزینه یک و شش دهم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود. همچنین هفته آینده یک پروژه سرمایه‌گذاری پالایشگاه شیراز با ارزش ۳۰ میلیون یورو در جهت کیفی‌سازی بنزین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در همین راستا یک پروژه دیگر هم در آبان‌ماه با هزینه ۱۸۰ میلیون دلار به بهره‌برداری می‌رسد و مشکلات بنزین حل خواهد شد، گفت: جلسه بعدی در خصوص خط انتقال فرآورده‌ها با هزینه ۴۰۰ میلیون دلار است که ۴۰ درصد آن ماده ۱۲ است و هزینه انتقال آن ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

کمک به رفع مشکلات کمبود آب با ۱۴۰ آبخیزداری

ایمانیه در خصوص احداث آبخیزداری‌ها، گفت: احداث ۱۴۰ آبخیزداری در استان فارس می‌تواند یکی از مشکلات اصلی کمبود آب را در استان حل کند.

استاندار فارس با بیان مشکلات اسکان معتادین متجاهر، گفت: فضای اسکان معتادین متجاهر و مجرمین مواد مخدر کم بود و در این مورد اردوگاه ماده ۴۲ که در واقع نوعی زندان است که در کنار آن اردوگاه کار قرار دارد را در برنامه قرار داده‌ایم‌.

وی ادامه داد: از نظر علمی کارهای سخت باعث بازپروری می‌شود و نتیجه بهتری خواهد داد. برای این کار دچار کمبود اعتبار بودیم که حدوداً یک ماه پیش یکی از خیرین ساخت اردوگاه ماده ۴۲ را قبول کرده است.

استاندار فارس در خصوص انتقال زندان عادل آباد شیراز نیز گفت: انتقال زندان عادل آباد کار مشترک استانداری و قوه قضاییه است که در فاصله یک ماه گذشته در این زمینه توافق بین سازمان زندان‌ها و شهرداری شیراز انجام گرفته است به این صورت که زندان فعلی را شهرداری شیراز تحویل بگیرد و زندان جدید در جنوب شرقی شیراز ساخته شود.

وی با بیان مشکلات راه‌های روستایی تصریح کرد: شیراز حدود ۴ هزار روستا دارد که در ۲ هزار و ۲۰۰ روستا جمعیتی بالاتر از ۲۰ هزار خانوار زندگی می‌کند. راه‌ها، آب و اشتغال سه معضل در روستاها به شمار می‌رود که در این جلسات توافق کردیم یک هزار کیلومتر راه روستایی احداث کنیم و همچنین یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های موجود را بازسازی و مرمت کنیم که حدود ۵ هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

ایمانیه از جایگزین کردن ۱۰۰ ماشین راهسازی خبر داد و گفت: با موافقت وزیر کشور ۱۰۰ ماشین راهسازی جایگزین ماشین‌های فرسوده می‌شود که به زودی ۳۰ ماشین اول وارد استان خواهد شد. این جایگزینی در دراز مدت کار بسیار ارزشمندی برای عمران استان فارس است.

وی ادامه داد: در یک جلسه نواقص آزادراه شیرازـ اصفهان به خصوص قطعه ۷ مورد بحث قرار گرفت و جلسه‌ای برای آزادراه شیراز ـ بوشهر با حضور وزیر جهاد کشور و استانداری بوشهر در دو روز آینده در شیراز برگزار خواهد شد.

ایمانیه از تبدیل آزادراه لامرد ـ پارسیان به بزرگراه یا جاده اصلی خبر داد و افزود: جلسه‌ای در خصوص بزرگراه‌های شیراز اعم از، بزرگراه شیراز ـ فسا ـ داراب، بزرگراه شیراز ـ جهرم ـ یاسوج، بزرگراه شیراز ـ فیروزآباد ـ جم ـ عسلویه، بزرگراه شیراز ـ بابا میدان ـ گچساران ـ بهبهان برگزار شده است.

استاندار فارس ادامه داد: همچنین جلسه‌ای راجع به خطوط مترو و خطوط قطار شهری برگزار کردیم که ان‌شاءالله مشکلات آن‌ها اعم از کمبود پله برقی، واگن و ایستگاه‌ها برطرف خواهد شد.

وی افزود: مشکلات فرودگاه‌های استان فارس به خصوص فرودگاه شیراز مورد بحث قرار گرفته است و ادامه ترمینال خارجی با ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان که ۷۰۰میلیارد تومان آن در سفر دوم دولت مصوب شده است، پیشرفت خوبی دارد.

ایمانیه بیان کرد: برای راه‌اندازی ایر تاکسی شیراز که مسیر لار، لامرد، یاسوج، بوشهر، جهرم و فرودگاه‌های اطراف شیراز را پوشش می‌دهد، یک سرمایه‌گذار اعلام اولیه کرده است که به زودی ایر تاکسی شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین گفت: توسعه پارک علم و فناوری را در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر حدود ۲۰ هکتار است و حدود ۱۶۰ هزار هکتار قرار است به آن اضافه کنیم. جلساتی با دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم و پیشنهاد شده است، دانشگاه‌هایی که دانشجوی کمتری دارند دانشگاه را به پارک علم و فناوری تخصیص دهند.

بهره‌برداری از ورزشگاه شهید سلیمانی

استاندار فارس با بیان اینکه بنا داریم در روز عید سعید غدیر ورزشگاه شهید سلیمانی را وارد مدار بهره‌برداری کنیم، گفت: همچنین ترمیم جزئی در ورزشگاه حافظیه صورت گرفته است. برای ترمیم ورزشگاه حجاب هم ۵۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

وی افزود: یکی از اهداف ۸۷ گانه، در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی تخصیص ۳ میلیارد دلار سرمایه ارزی است. همچنین احداث بندر پارس در کنار خلیج فارس که با تدبیر شهید رئیسی و با توافق وزیر راه انجام شده است.

ایمانیه اظهار کرد: بیمارستان اعصاب و روان صدرا، بیمارستان مرودشت، امام علی(ع) داراب و بیمارستان خاتم‌الانبیا در دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. علاوه بر این‌ها مشکلات بیمارستان یک هزار و ۴۰۰ تخت محمد رسول‌الله(ص) در شیراز و بیمارستان فاطمه زهرا(س) در حال حل شدن است.

استاندار فارس با بیان اینکه بیمارستان ارسنجان آذرماه  امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: همچنین ضلع شمالی بیمارستان حضرت زینب در حال تکمیل است.

ایمانیه از کلنگ‌زنی دهکده لوجستیک در عید غدیر خبر داد و افزود: این دهکده یک بندر در خشکی است که گمرک و انبار دارد ولی در کنار دریا نیست.

وی در ادامه در خصوص سدها هم گفت: جلسه‌ای راجع به تعیین تکلیف سدهای در حال احداث سد هایقر، نرگسی و کوار برگزار شده است. همچنین جلسه‌ای راجع به فعالیت‌های صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و فعالیت‌های مرتبط با تولید داروهای رادیواکتیو و چگونگی آفت‌زدایی از محصولات کشاورزی، استریل کردن تجهیزات پزشکی، تولید برق و نیروگاه برپا شده است.

استاندار فارس تصریح کرد: هم قسم شدیم تا در این ۴ سال در استان فارس، در بحث ازدواج فرزندآوری در ۱۰ استان برتر قرار بگیریم. کاهش آمار طلاق و خودکشی را زیر یک سوم بیاوریم. آمار معتادین متجاهر کودکان کار و تکدیگری را به صفر برسانیم، این میثاق نامه باید تبدیل به مطالبات مردمی شود.

ایمانیه در ادامه با اشاره به ایجاد شهرک صنایع دستی در شیراز گفت: ایجاد شهرک صنایع دستی با متراژ ۳۹ هکتار زمین و تکمیل موزه مشاهیر منطقه‌ای با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان از دیگر جلسات میثاق‌نامه است. همچنین ۴ هزار هکتار گلخانه در استان فارس در حال احداث است.

وی از احداث دانشگاه فرهنگیان و نقش مهم معلمان در جامعه سخن گفت و افزود: دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین دانشگاه است چون تربیت معلمان آینده در این دانشگاه صورت می‌گیرد.

استاندار فارس از خرید ۱۴۰ خانه در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: خانه‌های میراثی و خانه‌هایی که ارزش تاریخی دارند را برای تبدیل به زائر سرا خریداری می‌کنیم.

وی همچنین گفت: جلسه‌ای برای اراضی اطراف سد سلمان فارسی و مشکلات کشاورزان برگزار شد و تکلیف ۲۰۰۰ هکتار زمین مشخص شده است و برای بقیه زمین‌ها برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

استاندار در پایان از انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۴ کارخانه شیراز کاملاً به خرامه منتقل خواهد شد.

انتهای پیام

۱۱۴

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=98677

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.