• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
0
فرمانده انتظامی استان فارس؛

شیشه‌های درون کاه به کشورهای خلیج فارس نرسید

  • کد خبر : 98599
  • 02 تیر 1403 - 18:55
شیشه‌های درون کاه به کشورهای خلیج فارس نرسید
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ترفند قاچاقچیان در انتقال ۱۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه به کشورهای حاشیه خلیج فارس لو رفت.

سردار رهام‌بخش حبیبی امروز، ۲ تیرماه در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که افرادی قصد دارند محموله مواد مخدر از نوع شیشه را داخل گونی‌های علوفه (کاه) جاسازی و به استان خوزستان ارسال و از آنجا به کشورهای عربی انتقال دهند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تحقیقات خود را آغاز و پس از چند روز گشت‌زنی نامحسوس، مشاهده کردند که ۲ نفر پس از بارگیری علوفه (کاه) به یک دستگاه کامیون، خودرو مذکور از دامداری خارج شد.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس کامیون مذکور را زیر نظر گرفتند و در یک فرصت مناسب خودرو را توقیف و به مقر انتظامی دلالت دادند.

حبیبی با بیان اینکه در بازرسی دقیق از این کامیون ۱۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه که به صورت کاملا حرفه‌ای درون گونی‌های کاه جاسازی شده بود را کشف کردند، عنوان داشت: در بررسی تکمیلی مشخص شد مواد مخدر مذکور از مرزهای شرقی وارد شده و قاچاقچیان قصد داشتند آن را به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال دهند که ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، با تأکید بر اینکه کارکنان پلیس خواب را از چشمان خود می‌گیرند تا سوداگران مرگ به اهداف شوم خود نرسند، از شهروندان فهیم درخواست کرد هر موردی که احساس می‌کنند علتی باشد برای ایجاد ناامنی در سطح استان، از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارق تلفن همراه مسافران با ۲۰ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی شیراز همچنین از دستگیری سارق تلفن همراه مسافرانی که در چادرهای مسافرتی در حال استراحت بوده‌اند با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه از داخل چادرهای مسافرتی مسافران مستقر در پارک‌های شمال شهر شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۳۴ جام‌جم قرار گرفت.

مهدی قلعه‌بردار افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که از غفلت مسافران سوءاستفاده و ۲۰ دستگاه تلفن همراه از داخل چادرهای آنان سرقت کرده‌ام، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

واژگونی پراید با یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از واژگونی سواری پراید و کشته شدن راننده و مجروحیت ۳ نفر دیگر خبر داد و گفت: در پی اعلام یک فقره واژگونی خودرو در محور روستایی اسلام‌آباد شیراز به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

عبدالهاشم دهقانی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سواری پراید حامل ۴ سرنشین منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه راننده فوت و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه علت این حادثه، تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام شده است، گفت: رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=98599

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.