• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
0

فضای کسب و کار استان فارس عارضه‌یابی شود

  • کد خبر : 98521
  • 31 خرداد 1403 - 20:32
فضای کسب و کار استان فارس عارضه‌یابی شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، خواستار عارضه‌یابی فضای کسب و کار استان شد.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۳۱ خردادماه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی استان فارس با تأکید بر اینکه باید فضای کسب و کار استان عارضه‌یابی شود، گفت:‌ برخی از مسائل مربوط به مدیریت داخلی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی شود که بازار کسب و کار استان برای سه سال آینده چگونه است.

در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز گفت: تعداد بالایی از ابلاغات در سال ۱۴۰۰ به هر دلیلی ابلاغ نشده و روال اشتباهی بود و قرار داد ملغی شد و از نیرویی متخصص ابلاغ برای اینکار استفاده و به مراتب مشکل حل شد.

وحید خداپرست افزود: مشکل این بود ابلاغیه به کارفرما نمی‌رسید و نمی‌توانست در جلسه شرکت کند و غیابا رای صادر و زمانی که برای اجرای احکام اقدام می‌شد کارفرما تازه متوجه می‌شد اما ابلاغ توسط ماموران ابلاغ نارضایتی را به حداقل رساند.

وی تأکید کرد: کارفرمایان و کارگران موظفند در سامانه جامع روابط کار عضو شوند که از ابلاغات خود با خبر شوند اما متاسفانه این سامانه دارای مشکلاتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار کرد: اقدامی که انجام دادیم این بود که سامانه روابط کار را در شیراز به سامانه ثنا لینک کردیم و رضایتمندی کارفرمایان بالا رفت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲ هزار پرونده اختلافات کارگری وجود داشت که با اقداماتی که صورت گرفت به ۵۰۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرد، گفت: بیشتر جمعیت کارگری استان متمرکز در کارگاه ‌ای کوچک و متوسط است و بیشترین مشکل هم در همین کارگاه‌ها و بیش از ۷۰ درصد شکایات مربوط به صنوف است.

خداپرست با تصریح اینکه در کارخانه‌های بزرگ کمتر شکایتی در حوزه کارگر و کارفرمایی وجود دارد، این نکته را یادآور شد که اداره کار نمی‌تواند رای قطعی در خصوص سازش بدهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=98521

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.