• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0
مدیر شعب بانک کشاورزى فارس:

پرداخت کل غرامت ۳۱۰۰ میلیاردریالی بیمه محصولات کشاورزی در فارس

  • کد خبر : 98243
  • 29 خرداد 1403 - 19:45
پرداخت کل غرامت ۳۱۰۰ میلیاردریالی بیمه محصولات کشاورزی در فارس
مدیر شعب بانک کشاورزى استان فارس از پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزى در استان به میزان ۳هزارو ۱۰۰ میلیارد ریال طى سال گذشته خبر داد.

عباس قائدى زاده در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بانک کشاورزى در استان فارس ۱۴۲ شعبه فعال دارد که بزرگترین شبکه شعبه اى سطح کشور محسوب مى شود.

وى ادامه داد: بانک کشاورزى فارس از لحاظ کیفیت عملکرد شعب و با داشتن ۲ شعبه ممتاز، جزء مدیریت هاى برتر بانک کشاورزى است. مدیر شعب بانک کشاورزى فارس تصریح کرد: پراکندگى شعب بانک در استان به گونه اى است که تقریبا در تمام بخش هاى استان و حتى بعضى از شهرها و روستاهایى که بانک دیگرى وجود ندارد مانند برخى مناطق کمتر برخوردار در شهرستان هاى اقلید، بوانات یا سرچهان، شعب این بانک در حال خدمتگزارى است.

قائدى زاده در بخش دیگرى از سخنانش به حوزه اعتبارات، اشاره و عنوان کرد: این بانک مکلف به تخصیص ۹۰ درصد تسهیلات پرداختى به بخش کشاورزى است که این نسبت در سال ۱۴۰۲ برابر ۹۲ درصد ، بوده است.

وى اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش هاى مختلف به ۴۳ هزارو ۷۳۲ نفر متقاضى در قالب ۴۸ هزارو ۴۵۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته مدیر شعب بانک کشاورزى فارس، در بخش زراعت نیز بیش از ۱۰ هزارو ۵۰ میلیارد ریال در قالب ۶هزارو ۲۰۹ فقره تسهیلات پرداخت شده است. قائدى زاده ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۳هزارو ۸۲۰ میلیاردریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز به یکهزارو ۸۴۴ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وى به پرداخت بالغ بر ۵هزارو ۵۴۲ میلیاردریال در قالب ۵هزارو ۸۶۴ فقره تسهیلات در بخش باغدارى اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۲۷ فقره تسهیلات مکانیزاسیون (تراکتور، کمباین، پهباد و سایر ماشین آلات و ادوات کشاورزى و دامپرورى) با مبلغ ۲هزارو ۵۶۱ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزى فارس از پرداخت معادل ۳۹۲ میلیاردریال تسهیلات صنایع تبدیلى در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: بیش از ۲۸ هزارو ۴۰۰ فقره انواع ضمانت نامه بانکى به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال هم براى پشتیبانى از فرآیندهاى مختلف اقتصادى به صورت تأمین مالى بدون پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

قائدى زاده، میزان تسهیلات پرداختى صندوق توسعه ملى در سال گذشته را یکهزارو ۶۲۵ میلیاردریال در قالب ۴۲۶ فقره تسهیلات اعلام کرد و افزود: براى ساخت گلخانه نیز مبلغ ۴هزارو ۷۹۷ میلیاردریال به ۳۹۵ طرح پرداخت شده است. وى به پرداخت بالغ بر ۱۴ هزارو ۴۴۴ میلیاردریال در قالب ۹هزارو ۳۷ فقره تسهیلات در زیربخش دام، طیور و زنبوردارى نیز اشاره و بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۲۱ فقره بالغ بر ۷هزارو ۱۳۸ میلیاردریال تسهیلات بذور گواهى شده پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزى فارس گریزى هم به بخش بیمه کشاورزى استان زد و در این خصوص عنوان کرد: از ۱۴۲ شعبه استان، ۵۴ شعبه بیمه اى و ۹ شرکت بیمه اى با ۱۰۰ دفتر اصلى و فرعى و ۱۹۱ نفر کارگزار بخش خصوصى در حال خدمت به کشاورزان هستند.

قائدى زاده ادامه داد: براى بیش از ۴۰۵ هزار راس انواع دام به تعداد ۸هزارو ۵۰۰ نفر بیمه گذار نیز بیمه صادر شده است. وى از صدور بیمه براى بیش از ۹۵ میلیون قطعه طیور نیز خبر داد و اعلام کرد که ۳هزارو ۱۰۰ میلیاردریال غرامت در سال زراعى ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ نیز پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزى فارس به صدور تعداد ۸۰ هزار فقره بیمه نامه تا پایان اردیبهشت ماه۱۴۰۳ هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰هزار هکتار باغات به تعداد ۲۲ هزار بیمه گذار نیز بیمه صادر شده است.

قائدى زاده با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از پورتفوى سطح بیمه کشور در استان فارس انجام شده است، خاطرنشان کرد: براى ۳۳۲ هزار هکتار محصولات زراعى به تعداد ۵۸ هزار بیمه نامه صادر شده است.

وى از رشد ۴۰ درصدى بیمه ۱۱۷ هزار هکتار دیم زارها در طرح جهش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این بانک موفق به کسب رتبه اول در بخش دام، رتبه دوم در محصولات باغى و رتبه سوم در بخش ابنیه شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزى فارس همچنین به اقدامات حوزه تجهیز منابع و بانکدارى الکترونیک طى یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانى بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال کارت هدیه به فروش رفته، بیش از ۶۹۰ هزار فقره کارت الکترونیکى و بیش از ۵۷ میلیون دلار حواله ارزى صادر شده است.

قائدى زاده فعالیت بیش از ۱۹۳ دستگاه خودپرداز و ۵۶ هزار دستگاه پایانه فروش را از دیگر اقدامات بانک متبوع در سال گذشته عنوان کرد.  وى از پرداخت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وجه گندم در استان خبر داد و با اشاره به وصول مطالبات گفت: در اجراى بند « خ» ماده ۳۳ قانون بودجه، بیش از ۶۸ هزارو ۲۰۳ پرونده با اصل بدهى برابر ۱۵ هزارو ۲۹۰ میلیارد ریال با استفاده از ۷هزارو ۲۲۹ میلیارد ریال یارانه دولتى تمدید شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزى فارس تصریح کرد: ۳هزارو ۳۶۰ فقره تسهیلات با یکهزارو ۸۰۰ میلیارد ریال با استفاده از قانون تسهیل تسویه بدهى بدهکاران تعیین تکلیف شده است.

همچنین تعداد ۱۶ هزارو ۱۰۸ فقره به مبلغ ۵۸۰ میلیاردریال مشمول بخشودگى وجه التزام شده و تعداد ۲هزارو ۱۵۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶هزارو ۴۶۳ میلیارد ریال تمدید شده است.

قائدى زاده در خاتمه سخنانش به جایگاه مدیریت بانک کشاورزى فارس در ارزیابى عملکرد مدیریت ها در سال ۱۴۰۲ اشاره و از رشد ۲۰ پله اى نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

*طرح سپرده احسان و بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه بانک کشاورزی

معاون امور مشتریان و توسعه کسب و کار شعب بانک کشاورزى استان فارس نیز در این نشست به طرح احسان اشاره کرد.مازیار نوری بیان کرد: با افتتاح حساب «سپرده احسان» در بانک کشاورزی، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند پس از گذشت حداقل یک ماه از زمان سپرده گذاری و بدون نیاز به مسدود کردن وجه در حساب، از تسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد و یا با کارمزد ۴ درصد تا سقف ۳ میلیارد ریال و بازپرداخت ۱۲ تا ۳۶ ماهه بهره مند شوند.

نوری افزود: به منظور جلب رضایت مشتریان، کمک به حل مشکلات معیشتی و نیز همراهی با افراد نیکوکاری که قصد کمک به دیگران را دارند، در «طرح احسان» امکان واگذاری امتیاز سپرده گذاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به دیگر افراد وجود دارد.

وی ادامه داد: برای افتتاح حساب سپرده احسان، علاوه بر مراجعه حضوری به شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور، می توانید از طریق اپلیکیشن خدمات غیر حضوری «باران» نیز اقدام فرمایید.

معاون امور مشتریان و توسعه کسب و کار شعب بانک کشاورزى استان فارس تاکید کرد: دارندگان سپرده احسان می توانند پس از گذشت حداقل یک ماه از زمان سپرده‌گذاری، طبق جداول و شرایط طرح ازتسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد و یا با کارمزد ۴ درصد بهره مند شوند.

وی به مزیت های این طرح اشاره کرد و گفت: امکان واگذاری امتیاز سپرده‌گذاری توسط اشخاص حقیقی به خانواده و دیگر افراد توسط اشخاص حقوقی به پرسنل خود، امکان دریافت تسهیلات تا دو برابر میانگین حساب، امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۳ میلیارد ریال، امکان بازپرداخت ۱۲ تا ۳۶ ماهه اقساط، عدم نیاز به مسدود کردن وجه در حساب، افتتاح حساب با حداقل مبلغ یک میلیون ریال از مزیت های این طرح است.

*سفته الکترونیکی باک کشاورزی

نوری به خدمت سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نیز اشاره کرد و گفت: این خدمت به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، در دسترس مشتریان قرار دارد.

وی تشریح کرد: مشتریان این بانک با استفاده از سفته الکترونیکی علاوه بر سهولت دسترسی به یک ابزار موثر تعهد پرداخت، صرفه جویی در زمان و هزینه و بالابردن امنیت، می توانند به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، از این خدمت غیر حضوری بهره مند شوند.

نوری افزود: شرط بهره مندی از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، داشتن حداقل یک حساب فعال در این بانک و همچنین معرفی امضای دیجیتال است.

او گفت: تمام مراحل صدور، دریافت، ضمانت، پشت نویسی و تسویه سفته، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق اینترنت بانک کشاورزی انجام می شود.

نوری در خصوص مزیت های این طرح نیز گفت: صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست، عدم نیاز به نگهداری فیزیکی، امنیت بالا و عدم امکان جعل سفته الکترونیکی، داشتن کد شناسایی منحصر به فرد و قابل استعلام، امکان خرید سفته به مبلغ مورد نیاز و مشخص، امکان تسویه تدریجی، اعتبار در مراجع قضایی با توجه به برخورداری از امضای دیجیتال، امکان خرید سفته دیجیتال توسط مشتریان بانک کشاورزی برای سایر اشخاص حقیقی و نیز امکان استفاده به عنوان وثیقه تسهیلات، از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی است.

وی تاکید کرد: مشتریان بانک کشاورزی می توانند به منظور انجام هرگونه عملیات برای سرویس سفته الکترونیک، ابتدا با نصب نرم افزار امضای دیجیتال از طریق لینک موجود در اینترنت بانک کشاورزی و یا سایر درگاه های قانونی، نسبت به احراز هویت و دریافت گواهی امضای دیجیتال اقدام کنند؛ سپس با ورود به اینترنت بانک کشاورزی، درخواست صدور سفته، ضمانت سفته و ظهر نویسی (انتقال سفته) و همچنین انجام سایر امور مربوط به سفته نظیر ردیابی وضعیت، لغو سفته های باز، استعلام سفته، اطلاع رسانی به ذینفعان و غیره امکانپذیر است.

* رونمایی از چک الکترونیک بانک کشاورزی

معاون امور مشتریان و توسعه کسب و کار شعب بانک کشاورزى استان فارس  همچنین بیان کرد: بانک کشاورزی از خدمت جدید خود با عنوان «چابک» “چک الکترونیک بانک کشاورزی” رونمایی کرد.

نوری افزود: با استفاده از «چابک» امکان صدور چک در هر زمان و مکان بدون نیاز به حمل دسته چک و کارسازی چک بدون نیاز به مراجعه به شعبه فراهم می شود.

وی ادامه داد: امنیت بسیار بالای این محصول و عدم امکان سوء استفاده، سرقت، مفقودی و… و امکان دریافت هم زمان چک کاغذی و چک امن دیجیتال، از دیگر مزایای استفاده از چک الکترونیکی بانک کشاورزی «چابک» است.

نوری گفت: افرادی که درحال حاضر دارای دسته چک کاغذی هستند نیز می توانند هم زمان و بدون رعایت محدودیت ۸۰ درصد تعیین شده برای چک کاغذی، درخواست دسته چک دیجیتال داده و ازخدمات بسیار مطلوب این نوع چک استفاده کنند.

معاون امور مشتریان و توسعه کسب و کار شعب بانک کشاورزى استان فارس  تاکید کرد: امکان صدورچک، انتقال، ابطال، استعلام ها و کارسازی «چابک» در اینترنت بانک کشاورزی فراهم شده و به زودی در فاز بعدی در درگاه همراه بانک کشاورزی نیز قابل بهره برداری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=98243

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.