• امروز : پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
1

‌ابتکار بسیج علمی فارس در ایجاد شورای هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان

  • کد خبر : 98223
  • 29 خرداد 1403 - 19:53
‌ابتکار بسیج علمی فارس در ایجاد شورای هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تقدیر از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در ایجاد شورای هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان استان، این اقدام را به عنوان یک الگوی موفق جهت سراسر کشور دانست.

مرتضی شریفی امروز، ۲۹ خرداد در جلسه با حضور رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقش سازمان بسیج علمی و فناوری در توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان در استان اشاره کرد و افزود: ابتکار فرمانده سپاه فجر استان در ایجاد شورای هماهنگی اقتصاد دانش ‌بنیان با محوریت سازمان بسیج علمی و فناوری می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در کشور پیاده شود.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های قانونی که می‌توان به کمک آن از تحقیق و پژوهش در استان حمایت کرد، استفاده از ظرفیت‌های مواد ۱۱و۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه در مواد قانونی ۱۱و۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان با هدف جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان است، تصریح کرد: شرکت‌های دارای فعالیت‌های تحقیق و توسعه از اعتبار مالیاتی برخوردار می‌شوند، بدین صورت که معادل هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های تحقیق و توسعه به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌های دارای پروانه بهره‌برداری با مجوز فعالیت از مراجع مربوطه اعطا شده و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر می‌شود.

شریفی از تشکیل کمیته پیگیری و تسهیل اجرای قانون فوق در سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه فجر استان استقبال کرد و افزود: ان‌شاءالله با مشارکت بسیج به عنوان تبلور مشارکت مردم شاهد تحقق شعار سال و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان فارس باشیم.

به گزارش سحاب پرس، ‌سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس در حکمی مرتضی شریفی را به سمت رئیس گروه آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع بسیجیان استان استان فارس منصوب کرده‌ است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=98223

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.