• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

حضور در انتخابات هم حق است و هم تکلیف

  • کد خبر : 98068
  • 28 خرداد 1403 - 10:30
حضور در انتخابات هم حق است و هم تکلیف
به اعتقاد رئیس کل دادگستری استان فارس، حضور در انتخابات حق و تکلیفی است که بر گردن همه مردم است و شرکت نکردن در آن، مشکلی را حل نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با اشاره به در پیش‌رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور در انتخابات هم حق است و هم تکلیف. قرار است سرنوشت ۴ سال کشور را به دست یک انسان بسپاریم و زمانی که انتخابات انجام شد، چه بخواهیم و چه نخواهیم، امور اجرایی مملکت دست آن شخص است.

وی افزود: با این تفاسیر چه بهتر است که هر یک از ما در این فرآیند مشارکت کنیم و آن کسی که دلخواهمان است، دارای برنامه است و سوابق خوبی دارد را انتخاب کنیم.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به برخی از ویژگی‌های رئیس جمهور تأکید کرد: رئیس جمهور ایران باید اراده و توانمندی اجرای برنامه هفتم توسعه را نیز داشته باشد.

موسوی درباره کسانی که برای شرکت در انتخابات مردد هستند، گفت: سئوال من این است که شرکت نکردن در انتخابات چه مشکلی را حل کرده و می‌کند؟ کسی که این حق را از خودش بگیرد، حق اظهارنظر در آینده را نیز از خود سلب کرده است. اینکه در هیچ چیزی شرکت نکنیم و بعد که اتفاقی افتاد بگوییم چرا فلان مشکل وجود دارد، این هم صحیح نیست.

وی در پایان گفت: امیدوارم هر کسی هم مردد است بر تردید خود غالب شود و در روز هشتم تیرماه یکی از پرشورترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی با مشارکتی بیش از ۸۰ درصد در کشورمان رقم بخورد.

به گزارش سحاب پرس، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران، روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در این انتخابات مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=98068

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.