• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

ضرورت حساس‌سازی و توجه بیشتر به اولویت‌های سلامت مردان

  • کد خبر : 98002
  • 27 خرداد 1403 - 21:41
ضرورت حساس‌سازی و توجه بیشتر به اولویت‌های سلامت مردان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گرامیداشت هفته ملی سلامت مردان، بر اهمیت اطلاع‌رسانی، حساس‌سازی و توجه بیشتر گروه‌های مختلف جامعه به اولویت‌های سلامت مردان تاکید کرد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۲۷ خردادماه با اشاره به انتخاب شعار «مردان سالم، ایران قدرتمند و جوان» برای گرامیداشت این مناسبت در سال جاری گفت: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه می‌شود و توسعه کشور را در پی دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: عادت‌های غلط مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در مردان بیشتر است و از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه کرده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه مردان حدود نیمی از جمعیت کشور و نیروی مولد و فعال کار را در جامعه تشکیل می‌دهند، افزود: بار بیماری‌ها در کشور در جنس مذکر نشان می‌دهد اغلب ناشی از تعداد سال‌های از دست رفته به علت مرگ زودهنگام و همچنین سال‌های سپری شده توام با ناتوانی با عواملی مانند حوادث ترافیکی و غیر مترقبه، بیماری‌های قلبی، سقوط از ارتفاع و حوادث ناشی از کار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از نامگذاری هفته ملی سلامت مردان را تاکید بر سلامت مردان ایرانی و حساس‌سازی آنان به توجه بیشتر به جنبه‌های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت عنوان کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی، این هفته را فرصت مناسبی برای جلب حمایت و توجه بیشتر مردم و مسئولان به سلامت مردان و تاثیر آن بر سلامت جامعه با رویکرد ارتقای سواد سلامت مردان و نقش موثر آن در جوانی جمعیت و فرزندآوری، پیشگیری از ناباروری، سبک زندگی سالم بر مبنای آموزه‌های طب ایرانی و افزایش امید به زندگی با پیشگیری از بیماری‌های شغلی، حوادث و سوانح جاده‌ای و شناسایی زودرس سرطان‌های شایع مردان دانست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=98002

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.