• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
0
رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

تولید صادرات محور با استفاده از کشاورزی دانش بنیان

  • کد خبر : 97835
  • 26 خرداد 1403 - 10:59
تولید صادرات محور با استفاده از کشاورزی دانش بنیان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر افزایش تولید صادرات محور با هدف حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: رویکرد ما در این مسیر استفاده از کشاورزی دانش بنیان است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اجرا شد، بیان کرد: حقله اصلی ما در بخش کشاورزی تولیدکننده است و راهبرد ما برای افزایش صادرات و رضامندی این حلقه، هوشمندسازی فعالیت های این بخش است.
این مقام مسئول تصریح کرد: افزایش تولید محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیاز استان فارس و سایر استان های کشور امکان صادرات و ارزآوری را فراهم می کند و یک سود معقول برای تولیدکننده و رضامندی برای مصرف کننده به دنبال خواهد داشت.
دهقان پور با بیان اینکه امسال رویکرد ما افزایش بهره وری بخش کشاورزی با مشارکت مردم و در راستای رضامندی تولیدکنندگان و جامعه است، افزود: حفظ منابع پایه آب و خاک اصلی ترین راهبرد ما در این مسیر است.
وی به اقدامات انجام شده در راستای کاهش قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: کنترل و کاهش قیمت این مواد پروتئینی از طریق کاهش هزینه های تولید از دیگر برنامه های در دست اجرا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است.
این مقام مسئول افزود: یکنواختی تولید بعضی محصولات کشاورزی و پیشگیری از تولید بیش از حد آنها راهبرد دیگری است که برای کنترل قیمت ها در نظر گرفته ایم.
دهقان پور با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف کمک همه ملت را می طلبد، افزود: ما یکی از جوامع پرمصرف در حوزه غذا هستیم به طوری که دور ریز غذا در کشور ما ۱۴ برابر کل کشورهای اروپایی است.
او با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مدیریت مصرف غذا در ایران، افزود: بهینه سازی مصرف غذا به مشارکت شما مردم عزیز نیاز دارد و باید کمک کنیم این فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: امیدوارم شاهد انتخاب فردی باشیم که ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهیدمان و خادم ملت ایران باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97835

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.