• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
0
رئیس جهاد کشاورزی فارس؛

اصحاب رسانه پیش قراولان عرصه تبیین دستاوردهای نظام هستند

  • کد خبر : 97832
  • 26 خرداد 1403 - 10:56
اصحاب رسانه پیش قراولان عرصه تبیین دستاوردهای نظام هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، اصحاب رسانه را پیش قراولان عرصه تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: امید آفرینی و ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه با کمک شما حاصل می شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان کرد: رسانه، قوه چهارم مدیریت کشور است که می تواند بر عملکرد قوای مجریه، قضاییه و مقننه نظارت داشته باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان یک فعال مطبوعاتی می توانند هم در سطح مدیریتی استان ها و هم در سطح ملی نقش آفرینی کنند.
دهقان پور، با بیان اینکه مبارزه با فساد در بخش کشاورزی از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است، تاکید کرد: اقدامات نظارتی و بازرسی های مستمر این سازمان در عرصه کشاورزی این استان از بروز هرگونه فساد پیشگیری کرده و با افتخار اعلام می کنیم در ساختاری فعالیت می کنیم که هیچ گونه فسادی در آن نیست.
وی خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: شما به عنوان چشمان بصیری که ناظر عملکرد ما هستید می توانید کمک کنید اگر فسادی رخ می دهد با آن برخورد کنیم و به ما یاری دهید فساد را در ساختار اداری کشور ریشه کن کنیم.
دهقان پور به خدمات پرافتخار دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: با شهادت آیت الله رئیسی، مردم نشان دادند که قدرشناس خدمات مسئولین نظام هستند و با همه کم و کاستی ها در برخی حوزه ها یک بله قاطع به نظام مقدس جمهوری اسلامی گفتند.
این مقام مسئول، نقش پررنگ اصحاب رسانه را در تبلیغات انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم موثر دانست و گفت: امیدواریم با تبیین دستاوردهای نظام و امیدآفرینی در جامعه شاهد انتخاب دولتی باشیم که ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهیدمان باشد.
تولید پایدار با مشارکت بخش خصوصی محقق می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: رویکرد ما در حوزه تولید محصولات کشاورزی، تعامل و مشارکت با بخش خصوصی است به نحوی که اجرای برنامه ها منجر به تولید پایدار در محصولات کشاورزی از جمله بازار مرغ شود.
دهقان پور تصریح کرد: کنترل بازار کالاهای اساسی باید به نحوی باشد که به عنوان مثال در تولید مرغ علاوه بر تامین نیاز استان فارس و سایر استان ها به سمت صادرات به دیگر کشورها برویم.
این مقام مسئول اظهار کرد: تولیدکنندگان مرغ در سراسر استان فارس جانانه پای کار ایستاده اند و کمک کرده اند تولید مرغ با مشکل مواجه نشده و قیمت آن کنترل شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۴۵۵ تن مرغ از استان فارس به سایر استان ها صادر شده است، افزود: در سه ماهه اول امسال نیز سه هزار و ۱۰۰ تن صادرات مرغ داشتیم که نشاندهنده فراوانی این پروتئین در این استان است.
دهقان پور به سامانه مدیریتی گیاهان دارویی استان فارس اشاره کرد و گفت: در این سامانه ظرفیت های استان فارس در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی، معرفی شده و اخبار و اطلاعات مربوط به این حوزه در دسترس عموم است.
این مقام مسئول تشکیل ۱۳ زنجیره ارزش و ۲۵ گواهی در زمینه زنجیره گیاهان دارویی، گندم، مرغ و سایر محصولات را از دیگر دستاوردهای این سازمان عنوان کرد و افزود: از مزایای زنجیره های ارزش می توان به شناسایی ظرفیت های تولید محصول، ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکننده و نگهداری و بازاررسانی محصولات کشاورزی با یک نام معتبر اشاره کرد.
او تصریح کرد: بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی در مدیریت سوخت مصرفی ماشین آلات کشاورزی از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته است که تاکنون در بسیاری از شهرستان های استان فارس اجرا شده است.
دهقان پور به بهینه سازی مصرف آب در واحد سطح اشاره کرد و گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته در سطح استان فارس انجام شد و از کشاورزان درخواست می شود نسبت به کنتوردار کردن چاه های خود اقدام کنند.
به گفته وی؛ سال گذشته در زمینه تولید هسته های اولیه بذر غلات استان فارس با افزایش دو برابری این تولیدات نسبت به سال ۱۴۰۱ مقام اول کشور را کسب کرده است.
کسب مقام اول کشور در سطح زیرکشت و تولید گیاهان دارویی دیم از دیگر دستاوردهایی بود که این مقام مسئول به آن اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی دیم در کل کشور به استان فارس اختصاص دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توسعه گلخانه ها را یکی از سیاست های جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: احداث گلخانه یک فرصت بی بدیل برای کاهش مصرف آب در واحد سطح و کنترل عوامل خسارت زا است که در این زمینه برنامه توسعه هزار هکتاری گلخانه های فارس در سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97832

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.