• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
0
رئیس جهاد کشاورزی فارس؛

بر ضرورت بهره مندی از تجربیات باغداران در مبارزه با آفات گیاهی تاکید کرد

  • کد خبر : 97829
  • 26 خرداد 1403 - 10:53
بر ضرورت بهره مندی از تجربیات باغداران در مبارزه با آفات گیاهی تاکید کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اقدام خوب تولیدکننده باغ الگویی خرما در شهرستان داراب در رعایت ضوابط بهداشتی باغ و پیشگیری از شیوع آفت سرخرطومی حنایی خرما در این نخلستان قابل تقدیر است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در بازدیدی که به همراه مریم جلیلی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از باغات نخل و مزارع ذرت شهرستان داراب انجام شد، بیان کرد: این باغ های الگویی می توانند محملی باشند برای یادگیری سایر کشاورزان در قالب مدرسه در مزرعه و فرصتی باشند برای سایر باغداران که از اقدامات خوب انجام شده بهره مند شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: باغ الگویی خرما واقع در منطقه فسارود شهرستان داراب با ۱۰ هکتار نخلستان و تولید سالانه بیش از ۷۰ تن خرما رقم تجاری پیارم با صادرات ۵۰ درصد آمحصول تولیدی با رعایت اصول بهداشتی باغ مانع از شیوع آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در درختان نخل شده است.
دهقان پور به اقدامات انجام شده در زمینه پایش و مبارزه با آفت کرم برگخوار پاییزه در مزارع ذرت شهرستان داراب اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از مزارع ذرت این شهرستان انجام شد شاهد کنترل و جلوگیری از گسترش این آفت در مزارع بودیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با انجام فعالیت های موثر و حمایتی از سوی جهاد کشاورزی و پشتیبانی های لازم بتوانیم کمک کنیم تولیدکنندگان با دغدغه کمتری به فعالیت بپردازند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: اقدامات دانش بنیان در زمینه کشاورزی می تواند به افزایش بهره وری در واحد سطح کمک کند و باعث کنترل عوامل تهدید کننده تولیدات کشاورزی ما شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97829

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.