• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
0
رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

تاکید رئیس حفظ نباتات کشور بر توسعه صادرات محصول سالم

  • کد خبر : 97821
  • 26 خرداد 1403 - 10:45
تاکید رئیس حفظ نباتات کشور بر توسعه صادرات محصول سالم
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد؛ تولیدکنندگان با افزایش آگاهی از شرایط کشورهای دیگر و رعایت بهداشت گیاهی، زمینه توسعه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مریم جلیلی مقدم در بازدید از واحد سردخانه و درجه بندی مجتمع گلخانه ای غیاث آباد در شهرستان فسا، بیان کرد: دانش و تجربه فعالین عرصه صادرات محصولات کشاورزی با خواسته و نیاز کشورهای مقصد منطبق شده و همین امر باعث رشد صادرات در این منطقه شده است.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه ها، اصناف و فعالین حوزه کشاورزی باید با آگاهی از شرایط کشورهای دیگر، صادرات را انجام دهند، تصریح کرد: رعایت قوانین قرنطینه ای و بهداشت گیاهی تولیدات کشاورزی از مهمترین نکاتی است که در زمینه صادرات محصول باید به آن توجه ویژه داشت.
این مقام مسئول به موافقت نامه های همکاری با سازمان حفظ نباتات ۲۲ کشور مختلف اشاره کرد و افزود: تبادل اطلاعات فنی با همتای خود در دیگر کشورها و همکاری تولیدکنندگان در این زمینه می تواند به ارتقاء سطح کیفی محصولات کشاورزی ایران کمک کند.
به گفته وی؛ امضاء موافقت نامه با کشورهای اوراسیا در حوزه صادرات محصولات کشاورزی باعث توسعه این بخش شد و در آینده نیز شاهد روند رو به رشد آن خواهیم بود.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان توصیه کرد؛ اگر اصول فنی و ضوابط حفظ نباتات را رعایت کنند در آینده برای صادرات مشکلی نخواهند داشت و قطعا محصولی به دلیل مشکل آفات و بیماری های قرنطینه ای به کشور برگشت نخواهد خورد.
مجتمع گلخانه ای غیاث آباد در شهرستان فسا دارای سردخانه ۱۰ هزار تنی و واحد درجه بندی ۲۰ هزار تنی انواع محصولات گلخانه ای است که باعث اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97821

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.