• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
0
رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

افتتاح ۳۳ طرح در هفته جهاد کشاورزی با همیاری و مشارکت مردمی

  • کد خبر : 97818
  • 26 خرداد 1403 - 10:42
افتتاح ۳۳ طرح در هفته جهاد کشاورزی با همیاری و مشارکت مردمی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح ۳۳ طرح عمرانی و اشتغالزا به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: امسال اکثر اعتبارات از محل مشارکت مردمی تامین شده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور با ابراز خرسندی از همیاری مردم این استان در توسعه بخش کشاورزی، بیان کرد: از مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح‌ها، مبلغ هزار و ۷۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال از محل خودیاری و مشارکت مردمی تامین شده است.
این مقام مسئول به بهره برداری از ۱۲ پروژه گلخانه ای اشاره کرد و گفت: اعتبارات هزینه شده در این زمینه شامل ۳۹۷ میلیارد ریال از محل مشارکت مردمی، ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبارات استانی است و با بهره‌برداری از آنها برای ۶۸ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.
وی با بیان اینکه مبلغی حدود ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بازسازی و مرمت قنات، بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار و احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اختصاص یافته است، اظهار کرد: مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به طرح‌های مذکور اختصاص یافته و میزان مشارکت مردم نیز هفت میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال است.
به گفته دهقان پور؛ با اجرای این طرح‌ها برای ۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۳ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود و ۳۰۳ خانوار از اجرای این طرح ها بهره مند خواهند شد.
او با اشاره به بهره برداری از پروژه های پرورش مرغ گوشتی، پرواربندی بره و دو واحد پرورش گاو شیری، افزود: اعتبار تامین شده از محل مشارکت مردمی مبلغی حدود ۲۲۸ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی ۶۴ میلیارد ریالی است که با بهره برداری از آنها برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.
دهقان پور به بهره برداری از دو واحد بسته بندی خرما و گیاهان دارویی و یک واحد سردخانه زیر صفر اشاره کرد و گفت: تامین تسهیلات بانکی ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی و آورده شخصی ۴۴۰ میلیارد ریالی باعث اشتغال زایی ۲۰ نفر به صورت مستقیم می‌شود.
این مقام مسئول، به تشریح پروژه های امور عشایر این استان پرداخت و گفت: احداث و مرمت آب انبار، لایروبی و احداث استخر ذخیره آب قنات و مخلوط ریزی مسیر عشایری با اعتباری به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام می شود و با بهره‌برداری از آنها برای ۱۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود و ۱۷۰ خانوار عشایری از مزایای اجرای آن بهره‌مند می‌شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: بیشتر طرح‌های عمرانی و اشتغالزای استان فارس از حدود دو سال پیش کلنگ زنی و کار احداث آنها آغاز شده بود و امسال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97818

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.