• امروز : سه شنبه - ۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 25 June - 2024
0

از کشف ۵۰۵ کیلو تریاک زیر خاک تا دستگیری سارق باغات

  • کد خبر : 97404
  • 23 خرداد 1403 - 22:43
از کشف ۵۰۵ کیلو تریاک زیر خاک تا دستگیری سارق باغات
در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف ۵۰۵ کیلو تریاک زیرخاک، لو رفتن شیوه جدید انتقال هروئین از طریق معده، دستگیری سارق باغات و... مشاهده می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۳ خردادماه از توقیف سواری پژو پارس و کشف ۵۰۵ کیلوگرم تریاک در شهرستان نی‌ریز خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران انتظامی شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل محورهای مواصلاتی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پژو پارس که با سرعت زیاد در حال حرکت بود، مشکوک و دستور ایست دادند.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه خودرو را رها و متواری می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران ضمن انتقال خودرو به پارکینگ، در پاکسازی از محل تردد سواری پژو موفق شدند ۵۰۵ کیلوگرم تریاک که کنار پل و زیر خاک دپو شده بود را کشف کنند.

ملک‌زاده با بیان اینکه در این راستا یک سواری پراید که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

۱۸۰ راس گوسفند قاچاق به مرز نرسید

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۱۸۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل در بازرسی از یک دستگاه کامیون در محور مواصلاتی شیراز-هرمزگان خبر داد.

احمدرضا خرم بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شیراز-هرمزگان، یک دستگاه کامیون حامل احشام را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو، ۱۸۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که راننده قصد انتقال آن به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت را کشف کردند، گفت: کارشناسان مربوطه ارزش احشام مکشوفه را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: احشام مکشوفه تحویل نماینده جهاد کشاورزی شد.

انتقال موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق از منزل به پارکینگ

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

کرامت‌الله برومندی بیان کرد: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با قعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان، ماموران پلیس آگاهی با انجام بررسی‌های تخصصی و فنی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های فراشبند مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از پارکینگ منزل مسکونی یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت مکشوفه بنا به اظهار نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف موتورسیکلت ۲۳ میلیاردی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲۳  میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی، برخورد با موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس کازرون قرار گرفت.

بیژن بارسالاری بیان کرد: با تلاش ماموران انتظامی خشت، یک دستگاه موتورسیکلت یاماها ۸۵۰ سی‌سی فاقد پلاک و قاچاق که به صورت غیر قانونی در حال تردد بود با هماهنگی قضایی توقیف شد.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲۳ میلیارد  ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه راکب دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ بارسالاری تصریح کرد: طرح برخورد با دارندگان موتورسیکلت‌های قاچاق به صورت جدی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

روش نوین انتقال هروئین از طریق معده لو رفت

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین و دستگیری ۴ نفر قاچاقچی خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد بوانات با اشرافیت اطلاعاتی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و تخصصی مطلع شدند که عده‌ای از قاچاقچیان با جاساز کردن هروئین در معده خود با سواری پژو پارس در حال انتقال به این شهرستان و توزیع در بین مشتریان خود هستند.

ابوالحسن مزارعی افزود: ماموران پس از رصد هوشمندانه حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی سواری پژو پارس حامل ۴ سرنشین را شناسایی و آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی بوانات بیان کرد: با آزمایش‌های مختلف و کمک تیم پزشکی در نهایت مقدار ۴ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین از معده این قاچاقچیان خارج و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

۲۰ دستگاه ماینر قاچاق توسط پلیس خاموش شد

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در سطح حوزه استحفاظی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه دارنگون قرار گرفت.

مهدی قلعه‌بردار افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مرجع قضایی به ۲ محل از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها ۲۰  دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق که روشن و در حال فعالیت بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد

جانشین انتظامی کوار از دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فقره تیراندازی در یکی از تالارهای عروسی شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رحمت‌الله ارجمندی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافل‌گیرکننده وی را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی کوار با بیان اینکه از متهم یک قبضه اسلحه وینچستر کشف شد، گفت: فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق باغات در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق باغات در این شهرستان خبر داد و گفت: مامورین کلانتری سورمق حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی مشاهده کردند که فردی در حال سرقت زردآلو از باغات می‌باشد و سریعا جهت دستگیری وی وارد عمل شدند.

سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی در حالی که سارق قصد متواری شدن داشت را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به سرقت مذکور اعتراف کرد، افزود: سارق پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97404

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.