• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

برگزاری کاروان ترویجی اطفاء حریق در بیضا

  • کد خبر : 97381
  • 23 خرداد 1403 - 13:44
برگزاری کاروان ترویجی اطفاء حریق در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: بمناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و همزمان با سراسر استان، کاروان ترویجی با موضوع "پیشگیری و اطفاء حریق در مزارع کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی" در این شهرستان با حضور کارشناسان استانی و محلی، بهره برداران و اعضای کانون جوانان روستایی و عشایری به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر شهرستان بیضا به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید محصولات کشاورزی استان و عرصه های پهناور منابع طبیعی، افزود: کاروان اطفاء حریق با پخش زنده از شبکه برکت، در روستای کوشک هزار بر پا شد.

به گفته وی؛ همزمان کلاس های آموزشی اصول برداشت و تنظیم کمباین به صورت آفلاین برگزار گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارش های بهاره باعث افزایش پوشش گیاهی و حضور چشمگیر گونه های گیاهی یکساله در سطح بسیاری از مراتع شده است که با شروع موج گرما و خشکیدگی گیاهان ایجاد زمینه آتش سوزی در مراتع دور از انتظار نخواهد بود.

مویدی تاکید کرد:  با شروع عملیات برداشت محصولات شتوی، بهره برداران از آتش زدن کاه و کلش بعد از جمع آوری محصول خودداری کنند.

او توصیه کرد: در صورت احتمال آتش سوزی زارعین با ایجاد آتش بر (پاکسازی نواری عرصه از پوشش گیاهی ) در مرز اراضی مستثنیات و اراضی ملی از شیوع آتش در اراضی ملی جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: آماده باش واحد های آتش نشانی روستایی، آماده به کار بودن تجهیزات اطفای حریق اداره منابع طبیعی و بازدیدهای اکیپ اداره محیط زیست تا پایان فصل بحرانی حریق، برقراری گشت های مراقبتی، کشف و اطفاء حریق در زمان های بحرانی در قالب گروه های مردمی با مدیریت دهیاری ها و با نظارت یگان حفاظت واحدهای ذیربط در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: این برنامه ترویجی با نشست صمیمی بهره برداران و تدریس سیدکاظم موسوی مسئول آموزش اداره کل منابع طبیعی استان فارس به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97381

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.