• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

شناسایی مدارس شهیدپرور فارس یادمان شهدای دانش‌آموز در مدارس احداث می‌شود

  • کد خبر : 97361
  • 22 خرداد 1403 - 20:18
شناسایی مدارس شهیدپرور فارس یادمان شهدای دانش‌آموز در مدارس احداث می‌شود
در نشست کمیته شهدای دانش‌آموز و فرهنگی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس مباحث مختلفی نظیر شناسایی و معرفی مدارس شهید پرور استان، راه‌اندازی گروه‌های تئاتر سیار با موضوع شهدا، احداث یادمان شهدای دانش‌آموز در مدارس محل تحصیل آنان مطرح شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس امروز، ۲۲ خردادماه در جمع اعضای کمیته شهدای دانش‌آموز و فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس اظهار کرد: یادواره شهدای دانش‌آموز در اولویت برنامه‌های دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس قرار دارد.

سردار هاشم جمالی با بیان اینکه مدارسی در دوران دفاع مقدس بودند که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند، گفت: احصا مدارس شهیدپرور در دستورکار است و ضروری است این مدارس معرفی شوند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: ۹۲ شهید از مدرسه عشایری شهید بهشتی شیراز در کشور بی نظیر است بنابراین نباید به سهولت از کنار این موضوع گذشت.

جمالی بر برگزاری یادواره شهدا در مدارس تاکید کرد و افزود: تولید، محتوا، فیلم، مستند، و … با تایید شورای تالیف  از سوی آموزش و پرورش مورد استقبال سپاه قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: اعضای گروه‌های سرود به تعداد شهدای هر شهر تشکیل می‌شود لذا در شیراز اعضای گروه سرود بیش از ۵۶۰۰ نفره خواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز در این نشست گفت: تولید محتواهای شهدایی از مهم‌ترین عملکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.

علی خواجه‌نژادیان افزود: راه‌اندازی گروه‌های تئاتر سیار با موضوع شهدا در سطح شیراز و سایر شهر های استان با استفاده از سینماهای سیار کانون از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری سرود دانش‌آموزی به صورت ویژه، تولید نماهنگ‌ها، تولید سرود دو زبانه، راه‌اندازی ۵۰ مرکز یادواره در سطح استان با استفاده از المان‌های شهدا و …، از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس نیز در این جلسه گفت: برگزاری یادواره شهدای با برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت با حضور فرهنگیان از کارهای بزرگی بود که انجام شد.

ایمان ایمانی‌فر افزود: دومین یادواره شهدای فرهنگی نیز در شیراز برگزار شد و سومین یادواره شهدای فرهنگی نیز به زودی برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس نیز با تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس اظهار کرد: تشکیل گروه‌های چند هزار نفری، برپایی نمایشگاه و برگزاری یادواره‌ها در مدارس از اهم این برنامه‌ها است.

کاظم اسماعیلی شعار با بیان اینکه اصل برنامه‌های یادواره در مهرماه خواهد بود و یادواره‌های کلاس محور و مدرسه‌ای در دستور کار است، گفت: اجلاسیه ملی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قر دارد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی فارس ادامه داد: ایجاد یادمان شهدای دانش‌آموز در مدرسه محل تحصیل آن‌ها از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برگزاری ۵ هزار یادواره شهدای دانش‌آموز مدرسه‌ای و ۱۵ هزار یادواره کلاسی از آبان‌ماه ۱۴۰۲ تا آبان ماه ۱۴۰۳ از جمله برنامه‌های این اداره است.

معصوم علی صفی قلی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید مستند از آثار شهدای استان از دیگر فعالیت های این حوزه است، گفت: با استفاده از رمزینه اطلاعات شهدا جمع‌آوری خواهد شد لذا جمع‌آوری اسناد ۱۵۰۰ شهید از جمله شهدای دانش‌آموز استان در حال انجام است تا در کنگره سرداران و  ۱۵ هزار شهید  استان ارائه کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97361

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.